۱۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۰

حجت الاسلام علیشاهی:

حوزه های علمیه و مدارس دینی میهمان سفره اهل بیت (ع) هستند

حوزه های علمیه و مدارس دینی میهمان سفره اهل بیت (ع) هستند

دامغان - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان دامغان گفت: امروز حوزه های علمیه و مدارس دینی ما بر سر خوان سفره اهل بیت (ع) قرار دارند و معارف و علوم دینی را فرا می گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد عالیشاهی صبح دوشنبه در جمع دستجات سینه زنی و زنجیر زنی و خیل عظیم عزاداران رئیس فقه جعفری دامغان خاطر نشان کرد: امام جعفر صادق(ع) در طول عمر با برکت خود خدمات فراوانی را به جامعه شیعی داشت که تکثیر معارف دینی فقه، کلام و سایر علوم و رسیدگی به امور مسلمین از جمله خدمات آن حضرت به شمار می آید.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار نفر در طول عمر امام جعفر صادق(ع) از علوم و معارف دینی بهره مند شدند افزود: این بخش دیگری از خدمات آن حضرت بود که ما نیز امروز مدیون مکتب سراسر با سعادت امام جعفر صادق(ع) هستیم.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان دامغان با یادآوری این نکته که امامان باقر و صادق(ع) خدمات خوبی به جهان تشیع داشته و شاگردانی را تربیت و تحویل جامعه دینی و اسلامی دادند که نمونه و مانند آن کمتر دیده شده تصریح کرد: امروز همه علوم که بشریت از آن استفاده می کنند ریشه در مکتب امام جعفر صادق(ع) و امام باقر (ع) دارد و ما باید بکوشیم به خوبی از این علوم و معارف دینی بهره بگیریم.

عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از سوی شورای هیئت های مذهبی، هیئت امنای آستانه مبارکه امامزادگان جعفر و محمد(ع) ، هیئت امنای حسینیه حضرت ابوالفضل (ع)، هیئت های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان برگزار شد و دستجات دستجات سینه زنی و زنجیرزنی با همراهی مردم عزادار و سوگوار دامغان در رثای امام جعفر صادق(ع) از آستانه مبارکه امامزادگان جعفر و محمد(ع) تا حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) به دسته روی پرداختند.

کد خبر 2127735

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha