۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۲۰

بر اساس بودجه سیاه آمریکا/

آمریکا جاسوسی از پاکستان را افزایش داده است

آمریکا جاسوسی از پاکستان را افزایش داده است

گزارش 178 صفحه ای منتشر شده درباره بودجه مخفیانه (بودجه سیاه) آژانس امنیت ملی آمریکا حکایت از آن دارد که واشنگتن فعالیت های جاسوسی خود از پاکستان را افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری  مهر به نقل از واشنگتن پست، آژانس امنیت ملی آمریکا 52 میلیارد و 600 میلیون دلار بودجه دارد و هر چند واشنگتن دشمنانی همچون القاعده، کره شمالی و ایران دارد، اما در فهرست اهداف جاسوسان آمریکا کشورهای همپیمانی همچون پاکستان نیز مشاهده می شود.

گزارش 178 صفحه ای که از بودجه سیاه آمریکا منتشر شده نشان می دهد که آمریکا جاسوسی از زرادخانه هسته ای پاکستان را افزایش داده است. به نوشته واشنگتن پست، اطلاعات جمع آوری شده درباره پاکستان در اختیار نهادهای مبارزه با تروریسم قرار می گیرد.

بر اساس این گزارش، پاکستان از جمله کشورهایی است که اخیرا اهمیت ویژه ای برای جاسوسان آمریکایی پیدا کرده است و یکی از دلایل اصلی آن نگرانی از امنیت زرادخانه هسته ای این کشور است.

این اطلاعات بر اساس اسنادی که توسط "ادوارد اسنودن" مامور سابق سازمان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا، در اختیار روزنامه واشنگتن پست قرار گرفته فاش شده است.

افزایش جاسوسی از پاکستان در حالی است که در طول 12 سال گذشته واشنگتن 26 میلیارد دلار به اسلام آباد کمک مالی کرده است.

این اطلاعات بر اساس گزارش هایی که از سال 2010 میلادی تا 2012 میلادی وجود دارد ثبت شده و با توجه به آنکه گزارش هایی در مورد نقض حقوق بشر در پاکستان وجود دارد ممکن است اوباما تصمیم به قطع کمک های واشنگتن به اسلام آباد بگیرد چون بر اساس قوانین ایالات متحده اهدای کمک به ناقضان حقوق بشر ممنوع است.

کد خبر 2128362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha