۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۵۲

محقق:

آیت الله زرآبادی مصداق یک حکیم عارف واقعی است

آیت الله زرآبادی مصداق یک حکیم عارف واقعی است

قزوین- خبرگزاری مهر: عضو فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: آیت الله زرآبادی مصداق یک حکیم و عارف واقعی است که می تواند الگویی شاخص برای جوانان جامعه امروز باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی محقق روز سه شنبه در همایش ملی بزرگداشت حضرت آقا سید موسی زرآبادی علامه عارف قزوینی که با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و استانی در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی برگزار شده است گفت: آیت الله زرآبادی هم فقیه و هم عارف بود و به عنوان متکلمی زاهد و عابد در مسیر الی الله گام برمی داشت.

  

این استاد زبان و ادبیات فارسی تصریح کرد: آیت‌الله زرآبادی در مدت دو سال که در قزوین اقامت داشت مردم را رشیفته خود کرده بود و با داشتن کرامات نمونه بارزی از یک شخصیت عارف و زاهد بود.

محقق بیان کرد: این چهره علمی با رسیدن به مقامهای عالی عرفانی و الهی توانست با تربیت شاگردانی زبده و متعهد به رسالت دینی خود هم عمل کند و پایه گذار عرفانی حقیقی شد.

  

صدوقی: صاحب نظران تعریف جدید از فلسفه اسلامی ارائه کنند

منوچهر صدوقی پژوهشگر نیز در این مراسم گفت: اهل علم و متفکران دینی دردمند باید نگاه جدیدی به ایات معرفی قرآن و احادیث داشته باشند و مبانی دینی را به گونه ای استخراج کنند و تعریف جدیدی از فلسفه اسلامی ارائه کنند.

  

وی افزود: "تمارض ماهیت از وجود" یکی از مسائل مهم در فلسفه دینی است که این تمارض در یونان سابقه ندارد و از فلسفه اسلامی است زیرا این معنای مهم فلسفی از قرآن کریم گرفته شده است.

در این مراسم از کتاب دانای اسرار نوشته سیده فاطمه موسوی رونمایی شد.

  
این کتاب در 267 صفحه شرح حال و زندگینامه علمی و عملی آیت الله سید موسی زرآبادی را به نگارش درآورده است. در مراسم بعدازظهر این اجلاس مقاله های شرکت کنندگان ارائه می شود.

کد خبر 2128385

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha