۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۲۰

وزیر دفاع پیشین آلمان:

آلمان در سیاست خارجی یک کوتوله است

آلمان در سیاست خارجی یک کوتوله است

وزیر دفاع پیشین آلمان سیاست دولت آنگلا مرکل در قبال سوریه را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، "کارل تئودور سوگوتنبرگ" در مقاله ای که به تازگی در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شده از سیاست برلین در قبال تحولات سوریه به شدت انتقاد کرده است. وی سیاستمداران حزب سوسیال مسیحی متحد اصلی دموکرات مسیحی ها به رهبری مرکل را به کم کاری و عدم اتحاد با کشورهای همپیمان ناتو متهم کرده است.

وزیر دفاع پیشین آلمان که به خاطر انتقادها از مدرک دکترایش، ناچار به کناره گیری از این سمت شد رویکرد آلمان در مورد سوریه را با مواضع این کشور در قبال لیبی مقایسه و آن را اشتباه خواند. به نوشته وی مرکل در آستانه انتخابات پارلمانی آلمان که در 22 سپتامبر برگزار می شود، با وجود به کار بردن اظهارات شعاری در مورد سوریه از بحرانی شدن وضعیت این کشور و تاثیر آن بر نتیجه انتخابات هراس دارد.

بر این اساس آلمان اگر چه قدرت اقتصادی بزرگی در جهان به شمار می رود اما از نظر سیاست خارجی یک کوتوله است. سوگوتنبرگ همچنین عملکرد "گیدو وستروله" وزیر خارجه آلمان را به باد انتقاد گرفته و تاکید کرده است همانطور که در دولت گرهارد شرودر "یوشکا فیشر" وزیر خارجه وقت مانع مشارکت این کشور در جنگ عراق شد، این بار نیز وستروله چنین نقشی را عهده دار شده است.

به اعتقاد وی چنین رویکردی سبب می شود آلمان نفوذ خود را در عرصه بین المللی از دست بدهد. وزیر دفاع پیشین آلمان در پایان تصمیم گیری درست در مورد سوریه را گام مهمی برای قرار گرفتن سیاست خارجی این کشور در مسیر درست ارزیابی کرده است.

کد خبر 2128392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha