۱۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۱۱

یک کارشناس آلمانی بررسی کرد:

شرایط دشوار اولاند در سایه موافقت با گزینه نظامی علیه سوریه

شرایط دشوار اولاند در سایه موافقت با گزینه نظامی علیه سوریه

یک کارشناس آلمانی در گفتگویی به شرایط دشوارو پر دردرسری که رئیس جمهوری فرانسه بعد از موافقت با گزینه نظامی علیه سوریه پیدا کرده است اشاره کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، "استفان زایدن دورف"، مدیر گروه در موسسه آلمان و فرانسه در شهر "لودویگزبورگ" آلمان در گفتگو با روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر"، درباره دلایل حمایت فرانسه ازمداخله نظامی در سوریه و اهداف اولاند از چنین اقدامی گفت: اولاند سیاستمداری است که از اقدام نظامی گریزان نیست. وی بر این عقیده است که فرانسه به کشورهایی تعلق دارد که یک مسئولیت ویژه به عنوان پلیس جهانی دارد و کشورش امکانات نظامی و تکنیکی برای این منظور را دارد.

این کارشناس آلمانی در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد: اولاند نمی تواند گزینه نظامی در سوریه را بدون بحث در پیش گیرد. فشارها روی رئیس جمهوری فرانسه از زمانی که اوباما گفته است می خواهد نظر کنگره را درباره مداخله نظامی در سوریه جلب کند بیشتر شده است.

وی افزود: در فرانسه نظرات عمومی درباره مداخله نظامی در سوریه بیشتر مشکوک و مخالف است. اولاند می خواهد مخالفان را آرام نگه دارد.

این کارشناس آلمانی در پاسخ به این پرسش که فرانسه در صورت نه کنگره آمریکا به مداخله نظامی در سوریه چه واکنشی نشان می دهد گفت: فرانسه نمی تواند به تنهایی در این راستا اقدام کند. در صورت نه آمریکا، اولاند می تواند به عنوان گزینه، یک راهکار سیاسی را در پیش گیرد. وی می تواند تلاش کند با روسیه گفتگو کرده و یک موضع میانجی را ایفا کرده و این گونه در بازی سوریه باقی بماند.

"زایدن دورف"، در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد که اولاند در کنار شرایط حقوق بشر در سوریه، به مسائل جئو پلیتیک می اندیشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فرانسه( در موضع گیری در قبال مسئله سوریه) به حفظ موقعیت قدرت جهانی خود که با قدرت وتو در شورای امنیت مرتبط است می اندیشد گفت: اگر فرانسه دیگر این نقش را نداشته باشد، جایگاه خود را در دنیا از دست می دهد.            

کد خبر 2128503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha