۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۲۰:۲۸

نعمت اللهی با مهر مطرح کرد:

بزرگداشت علماء دینی غبارزدایی از شخصیت عرفانی بزرگان است

بزرگداشت علماء دینی غبارزدایی از شخصیت عرفانی بزرگان است

قزوین - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: بزرگداشت اندیشمندانی چون آیت الله زرآبادی غبارزدایی از چهره شخصیت های ارزشمندی است که می تواند به رشد و تعالی جامعه کمک کند.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در حاشیه جلسه بعدازظهر همایش ملی بزرگداشت حضرت آقا سید موسی زرآبادی که در شبستان امیر المونین(ع) مسجدالنبی قزوین در حال برگزاری است در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: مرحوم آیت الله علامه زرآبادی اعجوبه معاصر در حداقل یک قرن اخیر است.

وی افزود: این مرد بزرگ فقیه و حکیم، متکلم و عارف بود و کسانی که در محضر این مرد بزرگوار کسب فیض کردند توصیف فوق العاده ای از عظمت و کرامت ایشان دارند و گفته اند که وصل به آسمان بوده و با داشتن شخصیتی بی نظیر  در همگان تاثیرگذار بوده است.

نعمت اللهی بیان کرد: شخصیت ها باید به مردم معرفی شوند و اینگونه همایش ها کمک بسیاری می کند تا غبار از روی این انسان های بزرگ پاک شود و مردم و جوانان میراث معنوی خود را بهتر بشناسند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین یادآورشد: امروز در عصری زندگی می کنیم که آدمی از فطرت خود فاصله گرفته و می بینیم که دنیای غرب در حداقل 500 سال اخیر هم تلاش می کند فقط به امور مادی انسان بپردازد و از معنویت غافل شده و امروز که این اقبال به معنویت در دنیا چشمگیر شده شاهدیم که سمت و سوی بشر به بیراهه رفته نیز به سمت عرفان و چهره های الهی است که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی گفت: با برگزاری این مراسم چهره این عارف بزرگوار از غبار ایام پاک شده و با زنده کردن عرفان واقعی و معرفی شخصیت های عارف و پرهیزگار که عرفانی دست یافتنی دارند به نسل جوان معرفی می شود که ارزشمند است.

نعمت اللهی یادآورشد: عرفانی که در حد اشارات و کتب بلند عرفانی مطرح شده شاید واقعا قدری دست نیافتنی است و برای نسل جوان ما معتقدیم که عده ای باید دست به قلم بگیرند همانگونه که حافظ در خانه ها قرار می گیرد و معارف بزرگ حافظ را سینه به سینه نقل می کنند حتی گاهی برداشت درست هم نشود، عرفان ما نیز باید دست یافتنی شود و به جوانان و مردم و آنهایی که اهل معنا هستند تفهیم کنیم که به کجا می رویم.

این مسئول فرهنگی افزود: این شخصیت ها فوق العاده هستند و بیش از پیش لازم است تا معرفی شوند تا آنها را دست یافتنی کنیم هم خود و هم اندیشه آنها را و در نتیجه عرفان بلند آسمانی و ماوراء الطبیعه که گنجینه بزرگ بشری در دل خود نهفته است را بتوانیم به جامعه معرفی کنیم.

کد خبر 2128575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha