۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۲۱:۵۸

پرآور عنوان کرد:

بهبود وضعیت درمان در استان بوشهر/ کاهش مراجعات به دیگر استان‌ها

بهبود وضعیت درمان در استان بوشهر/ کاهش مراجعات به دیگر استان‌ها

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: وضعیت بهداشت و درمان در استان بوشهر بهبود یافته است و شاهد کاهش مراجعات به دیگر استان‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن پرآور عصر سه‌شنبه در آئین تجلیل از پزشکان استان بوشهر اظهار داشت: در روزگار نه چندان دور شاهد مراجعات بیماران استان بوشهر برای درمان بیمارهای خود به دیگر استان‌ها بودیم ولی در حال حاضر وضعیت درمان در استان بهبود چشمگیری داشته است و قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: باید با تلاش‌های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و حمایت‌های مسئولین ارشد استان در بخش سلامت و درمان که از برنامه‌های اولویت دار است کمبودهایی که در استان وجود دارد را مرتفع کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر افزود: در حال حاضر با حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص‌ و تأمین نیاز‌های زیر بنایی مانند احداث بیمارستان شهدای خلیج فارس خدمات پزشکی خوبی در استان به مردم ارایه می‌شود.

وی خطاب به پزشکان گفت: وجود شرایط جغرافیایی و کمبودهای استان بوشهر می‌تواند زندگی را برای شما و خانواده محترمتان دشوار نماید ولی شما با ایثار و از خودگذشتگی در این شرایط به مردم ارایه خدمت می‌کنید که قابل تقدیر است.

توسعه و پیشرفت چشمگیر بخش بهداشت و درمان استان بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر نیز گفت: تلاش‌های شبانه‌روزی و ارایه خدمات مطلوب، موجب رضایتمندی مراجعین به بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و افزایش ضریب اشغال تخت در این بیمارستان شده است.

دکتر غلامرضا حیدری اضافه‌کرد: با آغاز به کار دولت یازدهم، دولت تدبیر و امید با حضور جناب آقای دکتر هاشمی وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی، تغییراتی در سیاست های وزارتخانه در حال رخ دادن است که امیدوارم در چند ماه آینده اقدامات خوبی در مناطق جنوبی کشور انجام شود.

وی خاطر‌نشان کرد: تأمین اعتبار 70هزار میلیارد ریالی برای وزارت بهداشت که در حال انجام است مایه امیدواری برای دانشگاه های سراسر کشور خواهد بود و ما هم در تلاشیم که در کنار تلاش های وزارتخانه سهم کوچکی برای رضایتمندی همه پزشکان محترم داشته باشیم که وقت خود را صرف درمان بیماران و آموزش پزشکان ومتخصصان می کنند.

دکتر حیدری گفت: با حمایت‌های استاندار و معاونین سیاسی امنیتی، معاون عمرانی و دیگر مسئولان استانی در تکمیل و بهره برداری از پروژه ها و توزیع مناسب اعتبارات استانی شاهد توسعه و پیشرفت بسیار خوب بخش بهداشت و درمان استان هستیم.

کمبود فوق‌تخصص در بیمارستان شهدای خلیج فارس/ حضور همه رشته‌های تخصصی

رییس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر نیز در این آئین گفت: در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر 130پزشک مشغول ارایه خدمات پزشکی به هم استانی‌های عزیز هستند که از این تعداد30نفر پزشک عمومی و 100 نفر پزشک متخصص و فوق تخصص هستند.

دکتر سعید کشمیری اضافه‌کرد: در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر در تمامی رشته‌های تخصصی پزشک متخصص وجود دارد و تنها در چند رشته فوق تخصصی کمبودهایی احساس می‌شود که با جذب چند فوق تخصص بخشی از این نیازها برطرف شده است.

وی افزود: با رایزنی‌هایی که انجام گرفته است کمبود پزشکان فوق تخصص در جذب‌هایی که در آینده خواهیم داشت مرتفع می‌شود.

دکتر کشمیری در مورد ارائه خدمات پزشکی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، گفت: بیشتر پزشکانی که در این کلینیک فعالیت می‌کنند اعضای هیأت علمی دانشگاه هستند و بهترین خدمات پزشکی را با کمترین مبلغ به مردم ارایه می‌کنند.

کد خبر 2128620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha