۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۳

بشار الجعفری:

آمریکا به دنبال تکرار اشتباهات خود در عراق و ویتنام است

آمریکا به دنبال تکرار اشتباهات خود در عراق و ویتنام است

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که واشنگتن با حمله احتمالی به دمشق به دنبال تکرار اشتباهات خود در عراق و ویتنام است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، بشار الجعفری نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در گفتگو با "سی.ان.ان" اتهامات وارده به دمشق درباره حمله شیمیایی در حومه دمشق را تکذیب و اعلام کرد: اتهامات آمریکا در این رابطه اشتباه و بی پایه و اساس است.

وی با بیان این مطلب افزود: دولت آمریکا اشتباهاتی که در گذشته همچون جنگ ویتنام، بحران کوبا یا جنگ عراق مرتکب شد را تکرار کرد و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز همان ادعای کالین پاول وزیر خارجه اسبق این کشور را برای حمله به سوریه مطرح می کند.

جعفری در ادامه گفت: یک روز پس از حمله شیمیایی در منطقه خان العسل، دمشق از سازمان ملل متحد خواست که درباره این حمله تحقیق کند. همه می دانند چه کسی مسئول این حملات است و دلیل آن نیز دستگاه های اطلاعاتی انگلیس است که به طور غیر قانونی به منطقه مذکور نفوذ کرد و از آنجا نمونه برداری کرد و پس از آزمایش آنها اعلام کرد که گروه های مسلح در سوریه مسئول استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه خان العسل هستند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد اظهار داشت: آمریکا از همان ابتدا برای جنگ با نیروهای دولتی سوریه اجرای راهبرد محرمانه حمایت از گروه های مسلح را در پیش گرفت. ما خواهان جنگ نیستیم بلکه کشوری صلح طلب هستیم و ادعا نمی کنیم به اندازه ای توانمند هستیم که می توانیم با امکانات نظامی واشنگتن مقابله کنیم. قضیه اصلی این است که در هر تجاوز احتمالی به سوریه همه ما قربانی خواهیم شد.

 

 

 

کد خبر 2129173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha