۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۳۳

وقتی سوئد جایگزین دیدار با پوتین می شود/تظاهرات مخالفان جنگ سوریه در حاشیه سفر اوباما

وقتی سوئد جایگزین دیدار با پوتین می شود/تظاهرات مخالفان جنگ سوریه در حاشیه سفر اوباما

همزمان با سفر رئیس جمهوری آمریکا به استکهلم مخالفان اقدام نظامی این کشور علیه سوریه دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاگس شاو، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا پیش از عزیمت به روسیه جهت شرکت در نشست گروه 20، برای دیداری دو روزه وارد سوئد شد. بر این اساس هواپیمای حامل اوباما در حالی پیش از ظهر امروز در فرودگاه استکهلم به زمین نشست که تدابیر شدید امنیتی برای محافظت از وی برقرار شده بود.

اوباما در بدو ورود به سوئد مورد استقبال "فردریک راینفلت" نخست وزیر و "کارل گوستاف" پادشاه این کشور قرار گرفت. رئیس جمهوری آمریکا قرار بود امروز صبح با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه دیدار و گفتگو کند که گویا پس از لغو شدن این برنامه به دلیل تنش ها بین دو کشور بر سر موضوع "ادوارد اسنودن"، سفر به سوئد جایگزین آن شده است. پس از مخالفت روسیه با تحویل دادن عامل افشای جاسوسی اطلاعاتی آمریکا، برخی مقامات آمریکایی خواستار تحریم نشست گروه 20 از سوی اوباما شده بودند.

اوباما قرار است در این سفر علاوه بر سوئد با مقاماتی از کشورهای فنلاند، دانمارک، ایسلند و نروژ نیز دیدار و گفتگو کند. این در حالی است که گروههای مخالف جنگ افروزی آمریکا در سوریه همزمان با سفر اوباما اقدام به برگزاری تظاهرات ضدآمریکایی در استکهلم کردند.

گفتنی است نشست سران 20 کشور صنعتی جهان موسوم به گروه 20 قرار است از روز پنج شنبه در شهر سن پترزبورگ روسیه برگزار شود. موضوع مداخله نظامی غرب در سوریه از جمله مهمترین محورهای این نشست به شمار می رود.

کد خبر 2129196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha