۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۱۸

سوقندی خواستار شد:

دستگاه های اجرایی چاپخانه‌ها را تقویت کنند

دستگاه های اجرایی چاپخانه‌ها را تقویت کنند

سمنان – خبرگزاری مهر: مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سمنان از مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي و شهروندان اين استان خواست تا با ارائه سفارشات خود به تقويت چاپخانه‌هاي استاني كمك و از صنعت چاپ حمايت كنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا سوقندی صبح چهارشنبه در نشست استاني فعالان عرصه چاپ با اشاره به گستردگي مخاطبان صنعت چاپ در دنياي امروز افزود: امروزه چاپ و فناوري ديجيتال به طور جدي به بخش صنعت چاپ كشور وارد شده و بايد طوري برنامه ريزي كرد تا نيازهاي جامعه تامين شود.

وي با بیان اینکه امروز تكنولوژي چاپ همانند ساير بخش‌ها در حال تغيير و تحول است و بايد براي تحول و ارتقاي اين صنعت بيش از پيش مورد توجه باشد، خاطرنشان كرد: این روز یادآور تلاش مستمر و زحمت مداوم جمع بزرگی از اهالی فرهنگ، ادب و صنعت سرزمین ایران اسلامی بوده که نتیجه آن عمری 200 ساله برای صنعت چاپ و اعتباری بزرگ برای صنعت‏گران حوزه چاپ ایران زمین است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن تاکید بر اینکه اهمیت صنعت چاپ بر هیچ‏ کس پوشیده نیست و کشورهای پیشرفته نیز هم‏چنان برای رشد و گسترش هر چه بیشتر در این حوزه تلاش می‏‌کنند، تصریح کرد: صنعت چاپ اثر مستقیمی بر تولید و دیگر صنایع دارد.

سوقندی همچنین اقتصاد صنعت چاپ را جدا از حلقه اقتصاد کل ندانست و خواستار از بین بردن ضعف‏‌ها و مشکلات همه جانبه آن شد.

وی در ادامه هدف از صنعت چاپ را حرکت به سمت ماشین‏‌آلات و کاهش‌‏دادن خطاهای بشری و بالا بردن کیفیت و بازده کار دانست و در این راستا، حضور و مساعدت بیشتر صنعت‏گران و ارائه راهکارهای نو و جدی جهت رفع مشکلات این حوزه را مهم ارزیابی کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه چاپ و فناوري ديجيتال به طور جدي به بخش صنعت چاپ كشور وارد شده و بايد زيرساخت‌هاي آن را نيز در جامعه فراهم شود، گفت: ارتقاي كيفيت اين صنعت نيازمند آموزش هاي اصولي و علمي براي شاغلان صنعت چاپ و برگزاري نمايشگاه ها، تقدير از فعالان و ... است و بايد به اين صنعت در چرخه توسعه توجه بيشتري شود.

صنعت چاپ تقريباً 40 سال پيش با چاپ سربي در سمنان فعاليت خود را آغاز كرد و نخستين چاپخانه سمنان "مليكا" نام داشت.

در اين نشست از فعالان عرصه چاپ استان سمنان تجليل شد.

کد خبر 2129225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha