۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۴۵

دبير كل جبهه دمكراتيك براي آزادي فلسطين:

رژیم صهیونیستی بزرگترین ذی نفع تجاوز به سوریه است/ کشورهای عربی به وظیفه تاریخی خود عمل کنند

رژیم صهیونیستی بزرگترین ذی نفع تجاوز به سوریه است/ کشورهای عربی به وظیفه تاریخی خود عمل کنند

دبير كل جبهه دمكراتيك براي آزادي فلسطين تاكيد کرد رژيم اشغال گراسرائيل بزرگترين ذي نفع از هر گونه تجاوز احتمالي به سوريه است و ما از كشورهاي عربي و اتحاديه عرب مي خواهيم كه به مسئوليت تاريخي خود عمل كنند و هر گونه تجاوز به سوريه را نپذيرند .

به گزارش خبرگزاری مهر، نايف حواتمه دبير كل جبهه دمكراتيك براي آزادي فلسطين در ملاقات با محمدرضا شيباني سفير جمهوري اسلامي ايران در دمشق كه در محل نمايندگي انجام شد تاكيد کرد رژيم اشغال گراسرائيل بزرگترين ذي نفع از  هر گونه تجاوز احتمالي به سوريه است و ما از كشورهاي عربي و اتحاديه عرب مي خواهيم كه به مسئوليت تاريخي خود عمل كنند و هر گونه تجاوز به سوريه را نپذيرند  .

حواتمه گفت : تنها راه حل سياسي و تسريع در تشكيل كنفرانس ژنو 2 و گفتگوي ملي ميان تمامي اقشار جامعه سوريه راه حل بحران سوريه است و مي تواند يك سوريه يكپارچه ، دمكراتيك و مستقل ايجاد نمايد .

وي افزود : ما از تمامي مردم و كشورهاي دوستدار آزادي و صلح مي خواهيم هر گونه تجاوز نظامي و سياسي آمريكا به سوريه را رد و محكوم نمايند و براين باوريم كه مردم سوريه تصميم گيرنده نهايي در مورد سرنوشت خود هستند .

اين مقام برجسته جبهه دمكراتيك براي آزادي فلسطين گفت :‌ در صورت تحقق تجاوز آمريكا به سوريه ، گروههاي فلسطيني با به دست گرفتن سلاح وظيفه خود در دفاع از سوريه و مقابله با اشغالگران و متجاوزان را با قدرت انجام خواهند داد .

وي گفت : هيچ راه حل نظامي براي بحران سوريه وجود ندارد و تمامي سازوكارها بايد بر اساس رسيدن به يك راه حل سياسي باشد . حواتمه ضمن اشاره به بي نتيجه و بيهوده بودن مذاكرات اخير تشكيلات خود گردان فلسطيني با رژيم صهيونيستي بر مقاومت و وحدت گروههاي فلسطيني براي تشكيل يك دولت مستقل تاكيد نمود و با ارج نهادن به جايگاه جمهوري اسلامي ايران به عنوان ضلع اصلي مقاومت در منطقه خواستار استمرار و تقويت حمايت هاي ايران از مردم و گروههاي فلسطيني شد .


 

کد خبر 2129242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha