۱۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۴۴

حجت الاسلام طاهری:

چهار هزار طلبه به عنوان امام جماعت در دانشگاه های کشور فعالیت دارند

چهار هزار طلبه به عنوان امام جماعت در دانشگاه های کشور فعالیت دارند

خرم آباد - خبرگزاری مهر: مسئول تشکل ها و کانون های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها از فعالیت چهار هزار طلبه به عنوان امام جماعت در دانشگاه های کشور خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه چالش بزرگی که در حوزه نماز در کشور وجود دارد عدم فرهنگ سازی مناسب و کافی در ترویج نماز است، اظهار داشت: متاسفانه برکات نماز، عواقب ترک نماز، اثرات نماز در جامعه و ... را برای دانشجویان و مردم تبیین و فرهنگ سازی نکرده ایم.

وی تصریح کرد: به همین دلیل است که در زمینه اقامه نماز شاهد سستی و کاهلی هستیم.

مسئول تشکل ها و کانون های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با تاکید بر اینکه اقامه نماز دغدغه همه اقشار جامعه نیست، افزود: در دانشگاه ها نیز این دغدغه در همه وجود ندارد و تنها منحصر به معاونت فرهنگی و نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب می شود.

حجت الاسلام طاهری با تاکید بر اینکه اقامه و ترویج نماز باید دغدغه رئیس دانشگاه، معاون آموزشی، معاون دانشجویی و ... باشد، ادامه داد: همانطور که درس تنظیم خانواده و آموزش نظامی و دفاعی جزء دروس دانشگاه قرار گرفته شد، آشنایی با نماز نیز باید جزء دروس دانشجویان شود.

وی یادآور شد: دروس معارف نیز در دانشگاه ها بیشتر به مباحثی که اهمیت کمتری دارد می پردازد و مسئله نماز کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

مسئول تشکل ها و کانون های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بعد از حرم ائمه اطهار و امامزادگان باشکوه ترین نماز جماعت ها در دانشگاه ها اقامه می شود، اظهار داشت: در دانشگاه هایی مثل تهران، صنعتی شریف، امیرکبیر و ... بیش از دو هزار دانشجو در نماز جماعت شرکت می کنند.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه به علت پراکنده بودن خوابگاه ها تعداد نماز جماعت هایی که برگزار می شود نیز بسیار است، گفت: سه هزار و 700 نماز خانه در خوابگاه ها وجود دارد که بیش از سه هزار و 700 روحانی در آنها اقامه نماز می کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه چهار هزار طلبه تحت عنوان امام جماعت در دانشگاه های کشور وجود دارد، افزود: در برنامه های خود هر ساله یا به صورت منطقه ای و یا متمرکز کارگاه هایی را در رابطه با چگونگی ارتباط با دانشجویان برای ائمه جماعات دانشگاه ها برگزار می شود.

مسئول تشکل ها و کانون های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها همچنین به برگزاری کارگاه ویژه و تخصصی برای ائمه جماعات دانشگاه های غرب کشور خبر داد و افزود: در این کارگاه ها ائمه جماعات برای پررنگ کردن نماز در دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید آماده می شوند.

کد خبر 2129294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha