۱۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۳۶

قلعه‌نویی قبل از دیدار با پرسپولیس؛

تیم دوم من پرسپولیس است/ دایی باید رئیس AFC شود

تیم دوم من پرسپولیس است/ دایی باید رئیس AFC شود

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با صراحت اعلام کرد تیم دومش پرسپولیس است، هرچند معتقد است شاید برخی از استقلالی‌ها از این حرفش ناراحت شوند. او همچنین به انتقادات پرویز مظلومی اینگونه پاسخ داد: وقتی شما را از خانه نشینی نجات دادم آدم خوبی بودم اما حالا این حرف‌ها را می‌زنید؟ همین آقایان در کنار قلعه‌نویی 2 میلیارد تومان پول جمع کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش با پرسپولیس تهران که عصر امروز پنجشنبه در محل سازمان لیگ برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق گفت: اول آرزو می‌کنم شاهد یک بازی خوب، تاکتیکی و جوانمردانه باشیم. همچنین از نظر قابلیت تاکتیکی این بازی به حدی که از یک دربی مطرح در آسیا و جهان انتظار می‌رود، بالا باشد.

وی همچنین ابراز امیدوار کرد دو تیم فوتبال تاکتیکی خوبی را از خود ارائه کرده تا همه از آن لذت ببرند و نتیجه دست خداست، ادامه داد: ما خودمان را صدرنشین می‌دانیم، این بی‌انصافی است از استقلال یک امتیاز کسر کردند و به گفته نصیرزاده این کسر امتیاز قانونی نبوده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اینکه عملکرد پرسپولیس در هفته‌های اخیر و جایگاه دو تیم نشان می‌دهد فردا بازی خوبی را از دو تیم شاهد خواهیم بود، افزود: طبیعتا بعد از باخت مقابل صنعتی خوزستان، تیم از نظر روحی - روانی به مشکل خورد، به همین دلیل در این چند روزه فشار تمرینات را کم کردیم و بیشتر برنامه‌های تئوری را برای تیم در نظر گرفتیم. همچنین نشست‌هایی را هم با بزرگان تیم برگزار کردیم.

وی با تاکید بر اینکه طبیعتا بازی استقلال با پرسپولیس بسیار حساس خواهد بود، تاکید کرد: هاشم بیگ‌زاده و به احتمال زیاد خسرو حیدری به این بازی نمی‌رسند و جمشیدیان هم مدتهاست که مصدوم است اما سایر بازیکنان مشکلی برای حضور در این بازی ندارند.

قلعه‌نویی در مورد تیم پرسپولیس هم اظهار داشت: پرسپولیس تیم پسیار خوبی است و علاوه بر داشتن یک مدیرعامل خوب و بازیکنان مطرح، برند خوبی به نام علی دایی دارد. همه ما باید تلاش کنیم علی دایی در کنفدراسیون فوتبال آسیا سمت‌هایی بالایی را بگیرد حتی به عنوان رئیس AFC انتخاب شود.

وی با اشاره به اینکه امیدوار است سوای نتیجه یک بازی خوب از جانب دو تیم در این نمایش داده شود، در خصوص مشکلات خط دفاعی این تیم افزود: هر کاری می‌کنیم، یک ایرادی روی آن می‌گذارند. پارسال می‌گفتند چرا اینقدر کم گل می‌زنید و امسال می‌گویند چرا زیاد گل می‌خورید. علت این مسئله این است که خط دفاع تیم ملی خوب ریکاری نداشته و خسته است. ضمن اینکه امسال اکثر گل‌هایی که خوردیم، خنده‌دار بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود آبی‌ها با قضاوت فغانی مشکل دارند، عنوان کرد: وقتی داور بازی معرفی شد، خیلی‌ها به من SMS زدند که اعتراض کنید اما من به دنبال این مسائل نیستم. در بازی با استقلال صنعتی نیز یک گل سالم ما و یک پنالتی برایمان گرفته نشد و کعبی هم باید اخراج می‌شد که این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: امسال از این مشکلات زیاد داشتیم اما باید درباره فغانی بگویم که وی داور خیلی خوبی است که به نظر من یک سری ایرادات خود را باید برطرف کند، از جمله اینکه مدیریت کند و روابط عمومی بیشتری به خرج بدهد. در این صورت به یکی از بزرگترین داوران تاریخ ایران تبدیل خواهد شد. در مجموع باید بگویم دغدغه‌ای بابت داور نخواهیم داشت.

قلعه‌نویی با اشاره به اینکه با برق تهران و استقلال اهواز برابر پرسپولیس شکست را تجربه کرده و بدنبال رکورد شکنی نیست، ادامه داد: هر کاری می‌کنیم برخی قلم بدستان حرف خود را می‌زنند و حکایت آن داروخانه است که البته بیشتر توضیح نمی‌دهم. با سپاهان، پرسپولیس را 4 بر یک بردیم با تراکتورسازی نیز در تهران و تبریز این تیم را شکست دادیم اما آیا چنین مربی‌ای افکاری دفاعی دارد تا به رکوردهای خودش اضافه کند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: هر بازی شرایط خاص خود را دارد طبیعتا نباختن یک پوئن است. فوتبال دنیا به گونه‌ای است که تیم‌ها ابتدا می‌خواهند نبازند. من هر جا بودم تهاجمی بازی کردم و حتی با تیم برق تهران تا دقیقه 87 از پرسپولیس دو بر یک جلو بودیم که داور شرایط را برگرداند تا با گل طلایی بازنده شویم. متاسفانه یک سری خبرنگاران دشمن قسم خورده قلعه‌نویی هستند، آنها زمانی که در سپاهان بودند یا سال گذشته در استقلال خط دفاع تیم ملی را تشکیل دادیم، باز هم حرف خودشان را می‌زدند و برایم این مسائل اهمیتی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه نمی‌دانست برای نهمین مرتبه بدون شکست مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد، ادامه داد: پرسپولیس تیم خیلی جوانی هم نیست، البته باید بگویم فوتبال دنیا به گونه‌ای است که تحرک حرف اول را می‌زند. ما در بازی با استقلال اهواز غیر از اشتباهات داوری به این دلیل شکست خوردیم که آنها بعد از گل دویدند و ما ندویدیم.

وی خطاب به هواداران استقلال اظهار داشت: من هر جا بوده‌ام گفته‌ام تیم دوم من پرسپولیس است و شاید برخی از استقلالی‌ها از این حرف من ناراحت شوند. البته امسال ما از مسائل حاشیه‌ای ضربات زیادی خورده‌ایم و کسر امتیاز غیر قانونی به ضررمان تمام شده است. بعضا شاهد بوده‌ایم هواداران ما مربی حریف را تشویق کرده‌اند. ما کشور پهلوانی هستیم که پوریای ولی و جهان پهلوان تختی را داشته‌ایم، هر چند باید قبول کنیم جوان‌ها یک سری فشارهای بیرونی را تحمل می‌کنند که در ورزشگاه خود را تخلیه خواهند کرد. توصیه من این است که آنها اول به حریف احترام بگذارند و پس از آن به تشویق تیم خودی بپردازند.

قلعه‌نویی در خصوص انتقادهای اخیر پرویز مظلومی تصریح کرد: وقتی آنها نتیجه می‌گیرند، می‌گویند کار تاکتیکی انجام داده‌ایم اما هر وقت می‌بازند مسائلی نظیر کم کاری قلعه‌نویی را مطرح می‌کنند. در آن سال‌ها که ما بودیم، 7 سال به پرسپولیس نباختیم و بیشترین جامها را گرفتیم و حتی در آسیا قهرمان شدیم.

وی ادامه داد: من سه مطلب دارم که باید عنوان کنم چرا این آقایان وقتی استقلال در دسته سوم بازی می‌کرد از 10 کیلومتری باشگاه هم رد نمی‌شدند. من در بازی با کشاورز مصدوم شدم و بعد از 11 ماه که برگشتم، به دسته 3 رفتم و با استقلال بازی کردم. باید بگویم هر وقت که به استقلال آمدم یا تیم پول نداشت یا در دسته سوم بود. چرا همیشه این آقایان قبل از دربی چنین حرف‌های را بر زبان می‌آورند؟ آیا آنها استقلالی واقعی هستند؟

سرمربی تیم فوتبال استقلال همچنین بیان کرد: استقلال در رنکینگ جهانی به رتبه 85 رسیده و در آسیا نیز نتایج خوبی کسب کرده است. در لیگ برتر سال گذشته با کمترین هزینه و امسال با ادامه همان روند نتایج خوبی گرفته‌ایم. شما پاداش‌ها و بودجه 2 سال پیش را ببینید و آن را با شرایط کنونی مقایسه کنید. حالا هم که در لیگ برتر قهرمان شده‌ایم و هم در آسیا نتیجه گرفته‌ایم. درباره قلعه‌نویی این حرف‌ها را عنوان می‌کنند.

وی همچنین یاداور شد‌: وقتی برایتان تیم پیدا می کنم خوب هستم وقتی شما را از خانه نشینی نجات دادم آدم خوبی بودم اما حالا این حرف‌ها را می‌زنید؟ همین آقایان در کنار قلعه‌نویی 2 میلیارد تومان پول جمع کردند. آقایان نظری جویباری و ماجدی می توانند شهادت بدهند که آن 2 میلیارد چگونه گیر آنها آمده است.

قلعه‌نویی با بیان اینکه شرایط روحی در دربی حرف اول را می‌زند، گفت: شما هر کاری می‌خواهید انجام دهید باید قبل از سوت داور باشد چرا که با شروع بازی بازیکنان تحت تاثیر جو استادیوم قرار می‌گیرند. بیشتر ‌تلاش ما این است که روی مسائل روحی کار کنیم و بچه‌ها هم خودشان انگیزه‌های زیادی دارند تا بهترین فوتبال خود را به نمایش بگذارند.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم رقابتهای لیگ برتر فوتبال ساعت 18:50 روز جمعه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 2129657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha