۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۴۸

تحولات سوریه/

بازگشت امنیت و ثبات به اریحا و دیرسلمان / تلفات سنگین تروریستها در عملیات ارتش

بازگشت امنیت و ثبات به اریحا و دیرسلمان / تلفات سنگین تروریستها در عملیات ارتش

منابع سوری از پاکسازی شهر اریحا و منطقه کفرزیبا در حومه ادلب و دیرسلمان در غوطه شرقی از وجود گروههای تروریستی و کشته شدن شمار زیادی از تروریستها در عملیات ارتش خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا) یگانهایی از ارتش سوریه، امنیت و ثبات را به شهر اریحا و منطقه کفرزیبا در حومه ادلب بازگرداندند و شمار زیادی از تروریستها را در روستاها و بخشهای حومه ادلب به هلاکت رساندند یا زخمی کردند و سلاحها و مهمات آنها نیز منهدم شد.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد آخرین تجمع تروریستهای جبهه النصره در شهر اریحا در عملیات نیروهای ارتش نابود شد.

نیروهای ارتش سوریه همچنین 170 بمب را خنثی کردند که وزن برخی از بمبها به هزار کیلوگرم می رسد که تروریستها در خیابانهای شهر پیش از هلاکت کار گذاشته بودند

یگانهای ارتش سوریه همچنین چندین خودرو مجهز به خمپاره انداز و تیربارهای سنگین را در اطراف شهر اریحا منهدم کردند و ضمن تحکیم سیطره خود بر جاده جسرالشغور ادلب، تمام تروریستهایی را که قبلا به بستن این جاده دست زده بودند، به هلاکت رساندند و دهها بمب را خنثی کردند.

در محله التل الجنوبی در ورودی شهر اریحا، مکانهای شکنجه و بازداشتگاههایی کشف شد که چوبه های دار در آن قرار داده شده بود و تروریستها از این مکانها برای شکنجه واعدام مردم و نیروهای ارتش سوریه استفاده می کردند. همچنین سه خودرو بمبگذاری شده خنثی و تونلهای متعلق به تروریستها کشف شد.


همچنین مقرهای گروههای تروریستی موسوم به تجمع الویه و کتائب شهداء سوریه، لواء التوحید، کتائب احرار الشام، کتیبه عمرالفاروق، کتیبه انصار الشام، کتیبه مریعان، کتیبه انصارالحق، کتیبه فریکا و کتیبه ابلین در اریحا و اطراف آن به تصرف نیروهای ارتش درآمد.

این منابع همچنین از بازگشت امنیت و ثبات به روستای کفرزیبا پس از کشته شدن  تمام تروریستهایی که در این مکان به ایجاد رعب و وحشت و اقدامات مسلحانه دست می زدند و همچنین ضبط مقادیر زیادی سلاح و مهمات و کشف و خنثی سازی دهها بمب خبر دادند.

انهدام مقرها و توپخانه ها و تیربارهای متعلق به تروریستها در روستاهای سراقب و تفتناز و بنش در حومه ادلب و سرجه، شنان، بزابور، معربلیت، کفرلاتا و خان السبل و کشته شدن تمام تروریستها، تحکیم سیطره نیروهای ارتش بر روستای دیرسلمان در غوطه شرقی و انهدام مقرهای تروریستها و هلاکت شماری از تروریستها در حومه جنوبی دمشق، دستگیری اعضای یک گروه تروریستی که از عراق وارد سوریه شده بودند و حمله موشکی تروریستها به بیمارستان بزرگ حمص از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.
 

کد خبر 2130307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha