۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰

قنبری:

سونامی نمک دریاچه ارومیه زمین‌های کشاورزی شمال غرب کشور را تهدید می کند

سونامی نمک دریاچه ارومیه زمین‌های کشاورزی شمال غرب کشور را تهدید می کند

تبریز – خبرگزاری مهر: دبیر و عضو هيئت موسس انجمن نجات درياچه اروميه گفت: سونامی نمک دریاچه ارومیه، زمین های کشاورزی شمال غرب کشور را تهدید می کند و می تواند تاثیر غیرقابل جبرانی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی قنبری ظهر شنبه در نشست شورای هماهنگی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با فعالیت های صورت گرفته در چند سال اخیر می توان خسارات خشک شدن دریاچه را کاهش داد.

وی درخصوص برنامه های انجام گرفته نیز گفت: گسترش اراضي كشاورزي بدون لحاظ ظرفيت منطقه، تداوم شرايط اقليمي، ذخيره آب در پشت سدهاي پرتعداد مخزني حوضه آبريز و عدم سرمايه گذاري مناسب در بخش كشاورزي از جمله کارهای انجام گرفته است.

قنبری همچنین با بیان اینکه نجات دریاچه ارومیه همت همه مسئولان کشوری را طلب می کند، گفت: اوضاع وخیم روستاهای اطراف دریاچه نشان می دهد که ممکن است با تزریق این وضعیت به مناطق دیگر شاهد خطرات زیست محیطی باشیم.

وي به لزوم حركت هاي مردمي و تسريع در اجراي برنامه هاي عملي براي نجات درياچه اشاره کرد و گفت: برنامه ريزي براي كنترل اتمسفر و باروري ابرها، ايجاد مركز تحقيقات هواشناسي حوضه آبريز، توجه به سيستم جديد توليد غذا در منطقه، توسعه و ترويج و آموزش كشاورزان و جلوگيري از اتلاف مجازي آب در استان از طريق تغيير الگوي كشت از مهم ترين برنامه هايي است كه تاكنون توجه كافي در برنامه ريزي ها به آن نشده است.

کد خبر 2130415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha