۱۶ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۴۳

حقی خواستار شد:

سیره حضرت معصومه (س) به عنوان الگوی برتر در بین زنان جامعه ترویج شود

سیره حضرت معصومه (س) به عنوان الگوی برتر در بین زنان جامعه ترویج شود

اردبیل – خبرگزاری مهر: دبير جمعيت بانوان فرهيخته و فعال عرصه فرهنگ ديني استان اردبيل خواستار احیاء و ترویج سیره حضرت معصومه (س) به عنوان برترین الگوی دختر مسلمان در جامعه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سارا حقي عصر شنبه در دیدار با جمعيت بانوان فرهيخته و فعال عرصه فرهنگ ديني استان اردبيل افزود: نامگذاري ميلاد حضرت معصومه (س) به نام روز دختر موجب مباهات و افتخار دختران بوده و بايد ترويج و تقويت ارزش هاي فرهنگي و اجتماعي دختران و سيره آن حضرت به عنوان برترين الگوي دختر مسلمان در جامعه احيا شود.

وي اضافه کرد: بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي اول ذيعقده روز ميلاد حضرت معصومه (س) به نام ˈروز ملي دختران نامگذاري شده تا ابعاد شخصيتي آن حضرت در راستاي الگو سازي براي گروه مهمي از جامعه به عنوان دختران مسلمان، پيشرو و تحول آفرين مورد توجه قرار گيرد.

دبير جمعيت بانوان فرهيخته استان ادامه داد: اين نامگذاري در واقع توجه همگان را به گروهي از جامعه با عنوان دختران که وجود آنها در جامعه از اهميت ويژه اي برخوردار است، جلب مي کند و اين امر برنامه ريزي مدون فرهنگي و ديني را مي طلبد.

وی متذکر شد: دختراني که نقشي سرنوشت ساز در حال و آينده جامعه داشته، مادران فردا بوده و تربيت صحيح آنان تضمين موفقيت جامعه آينده است، به يقين در يک جامعه هرچه دختران جدي تر، پرتلاش تر و با اخلاق تر باشند، جامعه با سرعت بيشتري به سمت شکوفايي، کمال و سعادت حرکت مي کند.

حقي با اشاره به برنامه هاي گراميداشت دهه کرامت عنوان کرد: جلسات سخنراني و پرسش و پاسخ ويژه دختران در هيئات مذهبي بانوان و مشاوره ديني ويژه دختران در خصوص ازدواج و خانواده با حضور اساتيد مجرب حوزوي ازجمله برنامه هاي گراميداشت اين دهه مي باشد.

کد خبر 2130882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha