۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۳۰

حجت الاسلام شکریان:

دهه کرامت دهه تجدید عهد با ولایت است

دهه کرامت دهه تجدید عهد با ولایت است

‌ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از دهه کرامت به عنوان دهه تجدید عهد با ولایت یاد کرد.

حجت الاسلام ناصر شکريان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبريک دهه کرامت بر لزوم ترويج فرهنگ علوي و سيره زندگي اهل بيت (ع)‌در جامعه تاکيد کرد و گفت: دهه کرامت،‌ فرصت مغتنمي براي تببين و ترويج سبک حيات طيبه اهل بيت (ع) در بين احاد افراد جامعه است که بايد از آن بهره کافي برده شود.
 
وي شاخصه مهم شيعيان را ولايت پذيري عنوان کرد و افزود: ولايت پذيري تبعيت محض از امام معصوم (ع)‌است و کسي که خود را شيعه مي داند بايد در اعمال و رفتارش سيره اهل بيت متجلي باشد.
 
حجت الاسلام شکريان اضافه کرد: به فرموده امام راحل ولايت فقيه ادامه ولايت حضرت رسول الله (ص) است و در نتيجه اطاعت از ولي فقيه زمان در غياب امام معصوم (ع)‌ همان حکم را دارد و هر کس از آن تخطي کند از مسير اصلي منحرف شده است و بايد در روش و انديشه خود تجديد نظر کند تا دچار گمراهي و انحطاط نشود.
 
شکريان اخلاص در عمل و گفتار را مهمترين عامل براي انجام دستورات الهي دانست و اظهار داشت : ويژگي بارز مومنين اخلاص در نيات ،‌گفتار و عمل است و مسير تحقق رسيدن به کمال حقيقي انسان در همين است که انسان طوري عمل کند که رضايت خداوند را در برداشته باشد.
 
وي در ادامه به ميلاد حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره و بيان کرد:‌ حضرت فاطمه معصومه(س)‌ نماد تقوا ،‌پاکدامني و مقاومت است و بسياري از علما و فرهيختگان ديني ما خود را در پناه لطف و مرحمت ايشان قرار داده اند و کرامت هاي بسياري را از آن حضرت ديده اند و نقل کرده اند.
 
عضو شوراي فرهنگ عمومي مازندران ادامه داد:‌ دهه کرامت،‌ دهه ولايت پذيري و تجديد عهد با ولايت اثني عشري است و بايد قدردان اين انقلاب بود،‌ چرا که بواسطه اين انقلاب بسياري از مناسبت هاي شيعي و علوي مورد توجه قرار گرفت و آنچه در سالهاي قبل از آن مغفول مانده بود و يا به سبب فضاي بسته سياسي و فرهنگي رژيم منحوس پهلوي مورد بي توجهي و حتي سرکوب قرار گرفته بود به برکت شکل گيري انقلاب احيا و تقويت شد .
 
استفاده از فرهنگ غنی علوی در جامعه
 
مديرکل تبليغات اسلامي مازندران،‌ ضمن تاکيد بر استفاده از فرهنگ غني علوي در جامعه تصريح کرد : امروز به برکت جمهوري اسلامي ايران نقش بانوان جامعه پررنگ و اثرگزار است و بسياري از مسئوليت هاي فرهنگي و حتي سياسي بر عهده زنان جامعه اسلامي است که هم بايد آن را غنيمت شمرد و هم بايد نسبت به تقويت آن تلاش کرد.
 
وي در ادامه به برنامه هاي اين اداره کل در ايام دهه کرامت پرداخت و افزود: از جمله برنامه هاي اين اداره کل در دهه کرامت،‌ برگزاري همايش طرح اوقات فراغت در مشهد مقدس با حضور بيش از 300 نفر از دانش آموزان دختر و پسر ، ‌برگزاري جشنواره مصباح الهدي و نورالهدي در مشهد مقدس ،‌ برگزاري گفتمان هاي ديني به مناسبت دهه کرامت در شهرهاي استان ،‌ نشست هاي اعضاي کانون مداحان شهرهاي استان پيرامون برنامه ريزي اجراي برنامه هاي دهه کرامت ،‌ برگزاري جشن هاي ويژه دهه کرامت در مساجد و هيئت هاي مذهبي سراسر مازندران و ... است.
کد خبر 2131037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha