۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۴۵

"استاندارد" گزارش داد:

اعتراض اتریشی ها و آلمانی ها به جاسوسی اطلاعاتی آمریکا

اعتراض اتریشی ها و آلمانی ها به جاسوسی اطلاعاتی آمریکا

روز گذشته گروهی از شهروندان آلمانی و اتریشی در اعتراض به جاسوسی اطلاعاتی آمریکا از مردم جهان دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روزنامه اتریشی "استاندارد"، روز گذشته هزاران نفر از شهروندان آلمانی در برلین در اعتراض به نظارتها و جاسوسی های اینترنتی به خیابانها ریختند.

آنها با سر دادن شعارهای آزادی به جای ترس، علیه جاسوسیهای اطلاعاتی سازمانهای امنیتی و لزوم حمایت بیشتر دولت در برابر چنین اقداماتی دست به اعتراض زدند. برنامه ریزان این اعتراضات از شرکت بیست هزار نفری مردم در این تجمعات خبر داده و از یک موفقیت بزرگ سخن گفتند.

در اتریش نیز مسئولان برگزاری تجمعات اعتراض آمیز علیه جاسوسی های اطلاعاتی، از شرکت حدود 500 نفر در چنین اعتراضاتی خبر دادند.

به گزارش استاندارد، فعالان شبکه های اینترنتی، فعالان حقوق بشری و احزاب مخالف از حزب سبزها، چپ ها و دزدان دریایی در آلمان در این اعتراضات شرکت کردند. این اعتراضات همچنین متوجه دولت آلمان بود و معترضان از سستی دولت در رسیدگی به مسئله جاسوسی های اطلاعاتی آمریکا از شهروندان آلمانی اعتراض داشتند .

یکی از سخنرانان این اعتراضات این انتقاد را وارد کرد که برخی سازمانهای امنیتی از جمله آژانس امنیت ملی آمریکا به صورت افسار گسیخته از مکالمات تلفنی و اطلاعات اینترنتی افراد در سراسر دنیا جاسوسی می کنند.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این اعتراضات هم تصریح کرد که ما به یک سازمانی نیاز داریم که جاسوسیهای اطلاعاتی سازمانهای امنیتی آمریکایی و انگلیسی از شهروندان آلمانی را کاملا شفاف سازی کند.

این اعتراضات در حالی در آلمان و اتریش شکل گرفته است که روز به روز ابعاد تازه تری از جاسوسی های اطلاعاتی سازمانهای امنیتی انگلیسی و آمریکایی فاش می شود.

کد خبر 2131244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha