۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۵۸

رمضانخانی:

دهه کرامت فرصتی برای تقویت پیوند بین نسل ها درحوزه فرهنگی و دينی است

دهه کرامت فرصتی برای تقویت پیوند بین نسل ها درحوزه فرهنگی و دينی است

کرج - خبرگزاری مهر: مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به آغاز دهه کرامت گفت: این دهه فرصتی است برای تمام دستگاه ها اجرايی در حوزه فرهنگی و دينی كه پيوند بين نسل ها را تقویت و بزرگی و بزرگ منشی را ترویج کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، صفی الله رمضانخانی پیش از ظهر یکشنبه در برنامه ای به مناسبت دهه کرامت در جمع كودكان و نوجوانان کانون پرورش فکری در کرج ضمن تبریک دهه کرامت اظهار داشت: دهه کرامت، دهه اول ماه ذی‌العقده یادآور بسیاری از مطالب عالی و مفاهیم بلند و سازنده و ارزشمند است. دهه کرامت لطیف‌ترین محبت ها را كه یک خواهر نسبت به مقام و منزلت معنوی برادر خواهد داشت جلوه گر می سازد.

وی با بیان اینکه مفاهیم سازنده‌ای که ما در فرهنگ اسلامی و ايرانی داریم در این دهه تداعی می‌شوند، گفت: دهه کرامت تداعی کننده عزم و قاطعیت و اراده آهنین زنان بزرگ و بانوان والامقام و گرانقدر جهان است. زنانی كه شانه به شانه مردان و حتی پيشرو تر از مردان، دليرانه بر آرمان ها و اعتقاد والای خود ايستادگی كردند.

وی اذعان داشت: کرامت به معناى دورى از پستى و فرومایگى است و دهه كرامت فرصتی برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن، ائمه اطهار(ع) و تبیین فرهنگ قرآنی است.

مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با بیان اینکه دهه كرامت را دهه محبت و مودت نيز  توصيف كرده اند، در دهه كرامت بايد به اهل بيت عصمت و طهارت(ع) بيشتر توجه شود.

رمضانخانی گفت: فرا رسيدن دهه كرامت فرصتي است براي همه دستگاه هاي اجرايي در حوزه فرهنگي و ديني كه پيوند بين نسل ها را تقويت كرده، به منزلت دختران و زنان توجه بيشتري نشان داده و در سايه عنايات امام هشتم بزرگ منشي و مردانگي را به جوانان و نوجوانان معرفي كنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز در ادامه با اشاره به فرهنگ رضوی یادآور شد: هم اكنون فرهنگ رضوي و اشاعه سيره علمي و عملي ائمه معصومين از جمله برنامه هاي عظيم دستگاه هاي مختلف است و برنامه ها و جشنواره هاي مختلفي نيز ارائه مي شود و مهم ترین ویژگی این برنامه ها باید در راستای ترویج فرهنگ رضوی صورت گیرد.

وی فرهنگ رضوي را فرهنگ مهرباني و ايثار دانست و گفت: در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كه پرورش انسانهاي مومن و متفكر رسالت اصلي آن است، نگاه ويژه اي به زندگي اسلامي و تربيت معنوي انسان وجود دارد.

وی برگزاری نمایشگاه "فرهنگ رضوی" در کرج، شرکت اعضای کانون در شانزده رشته فرهنگی و هنری و ادبی و کسب مقام های برتر، كسب مقام برتر در جشنواره بين المللي قصه گويي رضوي، افتخار آفريني در جشنواره داستان كوتاه رضوي و كسب مقام دوم و سوم کشوری و هفت عنوان برگزيده كشوري در جشنواره شعر خواني و مشاعره رضوي توسط اعضاي نوجوان مراكز کانون البرز را از فعالیتهای کانون در این ارتباط برشمرد.

سبک زندگی اسلامی در قالب برپایی اردوهای کوتاه مدت ترویج می شود

مشاور مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین از برگزاری اردوی استانهای البرز، اصفهان و گیلان در چالوس خبر داد و گفت: اين اردوي فرهنگي و هنري و ادبي با تاكيد بر سبك زندگي اسلامي و زندگي امام رضا (ع) ميزبان نوجوانان کشور است.

وی یادآور شد: ترویج سبک زندگی اسلامی و فرهنگ رضوی با برپایی اردوهای کوتاه مدت برای کودکان و نوجوانان کشور پیش بینی شده است که امیدواریم نتایج مثبتی به دنبال داشته باشد.

رمضانخانی افزود: جشنواره كارگروه كودك و نوجوان و جشنواره بين المللي امام رضا (ع) در دهه كرامت از 16 شهريور تا 23 ماه جاری در 15 استان خوزستان ، آذربايجان شرقي، آذر بايجان غربي، قم ، مازندران، كرمانشاه، اصفهان، كرمان ، سيستان و بلوچستان ، همدان، تهران، فارس، كردستان، يزد، و خراسان رضوي آغاز شده است.

کد خبر 2131435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha