۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۴۲

دلاور مردان 17 شهریور برای وعده‌‏های الهی به پا خاستند

دلاور مردان 17 شهریور برای وعده‌‏های الهی به پا خاستند

اراک - خبرگزاری مهر: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: 17 شهریور یادآور رشادت ها و دلاورمردی های بزرگ مردان ایران اسلامی است که نه برای دنیا، بلکه برای وعده‌‏های الهی به پا خاستند و مقابل رژِیم ستمشاهی ایستادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در بیانیه ای به مناسبت 17 شهریور آورده است : شهیدان انقلاب با نثار خون خود در میدان ژاله در شهریور 57 نشان دادند که فرزندان غیور این ملت هستد و درراه اهدافشان از باران سرب و گلوله نمی هراسند .

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است، هفدهم شهریور 1357 ، فرزندان ملت با یقین و باورمندی به هدفشان، در کربلای ژاله در محاصره دشمن قرار گرفتند. در میدان ژاله، باران سرب و گلوله بود که بر سر میهمانان خدا فرو می‏‌ریخت ؛ آنان که از آزمون رمضان پارسا و پاکیزه گذشتند و به شکرانه این نعمت، نماز فطر شکر را با هم به جای آوردند.

مردم پاک‏دلی که در واقعه هفده شهریور جان خویش را سپر بلای انقلاب و اهداف والای آن کردند، مجاهدانی غیور بودند که ایمان در دل‏هایشان راه یافته بود؛ شیر دلانی که نه برای دنیا، بلکه برای وعده‌‏های الهی به پا خاستند و مقابل رژِیم ستمشاهی ایستادند.

این بیانیه می افزاید، سی و پنج سال قبل، در چنین روزهایی، مردم کشور ما در گیرودار چند راهپیمایی بزرگ بر ضد حکومت ستمشاهی و دیکتاتوری پهلوی بودند که در نهایت ، حادثه خونین قیام 17 شهریور در میدان ژاله سابق تهران به دست سربازان دژخیمان ارتش رژیم خودکامۀ پهلوی رخ داد و ژاله، قلب سرزمین یک‏پارچه قیام ایران که شعله‏‌های آتش انقلاب از آن زبانه می‏‌کشید، با خون پاک و مطهر شاهدان شهید ، بنام میدان شهدا نام گرفت.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی در پایان این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین 17 شهریور 57 ، زنده نگه داشتن خاطرات افتخار آمیز آن دوران را بیمه کننده انقلاب اسلامی و ضامن حیات و بقای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقلال و آزادی دانسته و از همه آحاد ملت می خواهد تا با پاسداشت این حوادث حماسه ساز در تثبیت نظام اسلامی و انتقال پیام آن به جامعه به خصوص نسل جوان کوشا باشند.
 

کد خبر 2131490

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha