۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۷:۱۳

جان کری:

راه حل سیاسی ضامن پایان دادن به درگیریها در سوریه است

راه حل سیاسی ضامن پایان دادن به درگیریها در سوریه است

وزیر خارجه آمریکا با تکرار اتهامات اثبات نشده علیه نظام سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی تاکید کرد راه حل سیاسی ضامن پایان دادن به درگیریها در سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جان کری وزیر خارجه آمریکا و همتای قطری وی لحظاتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک در پاریس شرکت کردند.

جان کری اظهار داشت راه حل سیاسی ضامن پایان دادن به درگیریها در سوریه است.

وزیر خارجه آمریکا در خصوص مذاکرات به بن بست رسیده سازش اعلام کرد چالشها در منطقه نباید روند صلح را با مانع روبرو کند و ابومازن و نتانیاهو  جدیت خود را در مذاکرات سازش نشان دادند.

به گفته وی، تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیلی ها به راه حل دو دولت با وجود موانع پایبند هستند

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر اتهامات اثبات نشده کشورش علیه دولت سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی را تکرار کرد، اما اعتراف کرد که راه حل سیاسی ضامن پایان دادن به درگیریها در سوریه است.

العطیه وزیر خارجه قطر هم بر حمایت کشورش از تلاشهای آمریکا برای پیشبرد روند سازش تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر بدون محکوم کردن جنایات مستمر اشغالگران قدس اعلام کرد اقدامات اسرائیل مانعی در برابر تلاشهای سازش است.

وزیر خارجه قطر با بیان اینکه دخالت خارجی در سوریه از ابتدای بحران وجود داشته است، مهر تاییدی بر تاکیدهای مستمر مقامات سوری مبنی بر دخالت آشکار برخی کشورهای منطقه ای از جمله قطر، عربستان و ترکیه در کنار غربی ها در سوریه و حمایت گسترده آنها از گروههای مسلح تروریستی زد.

العطیه با گرفتن ژست طرفداری از مردم سوریه در حالی که کشورش با حمایت گسترده تسلیحاتی و مالی از تروریستها در کنار عربستان و ترکیه، عامل خون ریزی بیشتر در سوریه شده است، مدعی شد از هر دخالتی رای حمایت از مردم سوریه حمایت می کنیم.

کد خبر 2131611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha