۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۰۷

گزارش خبری تصویری/ 

مخالفان جنگ علیه سوریه در انگلیس خیابانها را ترک نمی کنند/ "پولتان را صرف کمک به مردم کنید نه کشتار آنها" 

مخالفان جنگ علیه سوریه در انگلیس خیابانها را ترک نمی کنند/ "پولتان را صرف کمک به مردم کنید نه کشتار آنها" 

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: رسانه های خارجی از تظاهرات معترضان به جنگ سوریه و مخالفت شدید با گشایش بزرگترین نمایشگاه تسلیحات جهان در داکلندز لندن و سر دادن شعار علیه جنگ طلبی های غرب خبر دادند. 

به گزارش خبرگزاری مهر، طرفداران حقوق بشر به نشانه اعتراض به گشایش بزرگترین نمایشگاه تسلیحات جهان در داکلندز لندن دست به تظاهرات زده و ریاکاری و عملکرد دوگانه دولتمردان خود را در قبال سوریه زیر سوال بردند.

مخالفان جنگ در سوریه بر این باورند دولتمردان انگلیسی در حالیکه مدعی استفاده دولت بشار اسد از تسیلحات شیمیایی بوده و آن را محکوم می کنند که در عین حال از تولید کنندگان تسلیحات برای تروریست های سوریه دعوت می کنند تا آخرین مدل از اجناس خود را در لندن به معرض نمایش بگذارند.

هدف از برگزاری این نمایشگاه دادن فرصت به تولید کنندگان بین المللی اسلحه برای ارائه محصولات خود و همچنین آشنایی خریداران با آخرین تجهیزات دفاعی است.

بر اساس این گزارش طرفداران حقوق بشر و مخالفان حمله نظامی به سوریه مقابل این نمایشگاه در داکلندز لندن که روز سه شنبه افتتاح می شود، نشسته و حتی شب را در خیابان سپری کردند.

جنبش اشغال که تقریبا دو سال پیش در اعتراض به بی عدالتی های اجتماعی و اقتصادی شکل گرفت، این تظاهرات را سازماندهی کرده است. معترضان با زدن چادر امیدوارند که بتوانند اعتراض خود را به سیاست های جنگ طلبانه دولت انگلیس اعلام کرده و پیش بینی می شود که تا زمان پایان این نمایشگاه یعنی در روز جمعه مخالفان جنگ همچنان در خیابانها حضور داشته و شب را همانجا سپری کنند.

معترضین همچنین یکی از ورودی ها را به ساختمان اصلی نمایشگاه مسدود کرده و در همین راستا 18 نفر به خاطر بستن بزرگراه اصلی بازداشت شده و به ایستگاههای پلیس مرکز لندن منتقل شدند.

معترضان پلاکاردهایی را حمل می کنند که روز آن نوشته است : "پهپادها باعث کشته شدن کودکان می شود" و "به جای صرف هزینه های گزاف برای کشتن مردم به فکر کمک به آنها باشید".

در همین حال "سارا والدرون" یکی از مخالفان حمله به سوریه می گوید: به نشانه همبستگی با مردمی که در آستانه حمله احتمالی نظامی قرار دارند، به پا می خیزیم و تظاهرات کرده و سیاست های جنگ طلبانه دولتمردان خود و همچنین مشارکت آنها را در زمینه نقض حقوق بشر و افزایش ناآرامی ها به چالش می کشیم.

اعضای ائتلاف " نمایشگاه اسلحه را تعطیل کنید" همچنین در مطلبی در صفحه توئیتر خود از بازداشت معترضانی خبر دادند که با صدای بلند شعارهایی را علیه حمله نظامی به سوریه سر داده بودند. 

گفته می شود در این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه اسلحه جهان است، هزار و 500 تولید کننده و 30هزار بازدید کننده شرکت کرده و هدف از برگزاری آن حمایت از سازمان سرمایه گذاری و تجارت انگلیس و همچنین وزارت دفاع این کشور عنوان شده است.

کد خبر 2131885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha