۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۰۰

رجب طیب اردوغان:

میزبانی استانبول می‌توانست صلح به همراه بیاورد

میزبانی استانبول می‌توانست صلح به همراه بیاورد

نخست وزیر ترکیه گفت چنانچه استانبول به عنوان میزبان بازی‌های المپیک 2020 انتخاب می شد امیدواری برای همبستگی تمدن‌ها افزایش پیدا می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهر توکیو روز شنبه در رقابت با استانبول و مادرید به عنوان نامزد بازی‌های المپیک تابستانی 2020 برگزیده شد. توکیو با 60 رای نسبت به استانبول که 36 رای کسب کرد به عنوان میزبان بازی‌ها انتخاب شد. توکیو در سال 1946 هم به عنوان میزبان این بازی‌ها انتخاب شده بود.

"رجب طیب اردوغان" که به عنوان تیم پیشنهاددهنده استانبول در بوئنس آیرس آرژانتین حضور داشت در این خصوص اظهار داشت: چنانچه بازی‌ها برای نخستین بار به میزبانی یک کشور مسلمان برگزار می‌شد، امیدواری برای اتحاد و همبستگی در منطقه‌ای که برای صلح تلاش می‌کند افزایش می‌یافت. روشن است که توانایی‌های استانبول مد نظر اعضای کمیته بین المللی المپیک قرار نگرفت و آنها توکیو را انتخاب کردند.

نخست وزیر ترکیه افزود: توکیو پیش از این به عنوان میزبان رقابتها انتخاب شده بود. این اتفاق در گذشته هم رخ داده یعنی لندن و آتن با اینکه سابقه میزبانی داشتند باز هم به عنوان میزبان برگزیده شدند. چنانچه ترکیه انتخاب می‎شد هوای تازه به بازی‌ها می‌آورد اما این باعث نخواهد شد از تلاش برای آینده دست بکشیم.

کد خبر 2132079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha