۱۸ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۱۴

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی:

آژانس به تعامل سازنده با ایران متعهد است

آژانس به تعامل سازنده با ایران متعهد است

"یوکیو آمانو" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی از تعهد این آژانس برای تعامل سازنده با دولت جدید ایران و حل موضوعات فی مابین از طریق دیپلماتیک تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "رویترز" ، "یوکیو آمانو" مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در اظهاراتی که بیانگر امیدهای جدید برای حل و فصل مساله هسته ای ایران است بر تعهد آژانس بر تعامل سازنده با دولت ایران تاکید کرد.

وی گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی بر تعامل سازنده با دولت حسن روحانی و حل موضوعات برجسته فی مابین از طریق دیپلماتیک متعهد است.

گزارشگر این خبرگزاری اظهارات آمانو در نشست شورای حکام این آژانس را بیانگر وجود خوش بینی هایی بر حل مسئله هسته ای ایران خواند.

مدیر کل آژانس همچنین در اظهارات خود با نادیده گرفتن همکاری های گسترده ایران با این آژانس رفع سریع نگرانی های آژانس از برنامه هسته ای ایران را ضروری خوانده و مدعی شد: ایران همکاری های ضروری با آژانس را انجام نمی دهد تا ما بتوانیم اطمینان کاملی به برنامه هسته ای ایران داشته باشیم.

وی در ادامه اظهارات خود همچون گذشته در ادبیاتی دو گانه گفت: به همین دلیل است که ما نمی توانیم ماهیت صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تائید کنیم.

وی همچنین خواستار دسترسی بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به تاسیسات پارچین شد.

 جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است با وجود اینکه سایت پارچین یک سایت نظامی است و درخواست آژانس برای بازدید از این سایت درخواستی فراتر از NPT  است، حاضر است اجازه بازدید از این سایت را در قالب یک برنامه تعیین شده به بازرسان این آژانس بدهد.

کشورهای غربی به استناد برخی تصویر ماهواره ای مجعول مدعی هستند که جمهوری اسلامی ایران در سایت پارچین آزمایش های هسته ای انجام داده است.

کد خبر 2132411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha