۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۳۷

حجت الاسلام يعقوبي:

امام رضا(ع) ولايت مداري را به عنوان مكمل توحيد تبيين كرد

امام رضا(ع) ولايت مداري را به عنوان مكمل توحيد تبيين كرد

بجنورد - خبرگزاري مهر: قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي گفت: امام رضا(ع) موضوع ولايت و امامت را به عنوان مكمل توحيد و دين مبين اسلام تبيين كرد.

حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دهه كرامت و حضور خدام حرم مطهر رضوي در خراسان شمالي، سفر خدام رضوي به سراسر كشور و نيز برخي از كشورهاي جهان از جمله آلمان، هندوستان و ... در ايام دهه كرامت را اقدامي مناسب و موثر ارزيابي كرد و افزود: اين اقدام زمينه صدور رفعت و مهربانی جامعه اسلامی و ولایتمداری اکملی که از سوی امام خوبی ها و مهربانی ها، امام رضا(ع) مطرح شد، را فراهم مي كند.

وي با تاكيد براستقبال از خدام حرم مطهر رضوی در خراسان شمالی، به اهميت ایام دهه کرامت و لزوم گرامیداشت و برنامه ریزی  در جهت  تبیین ارزش ها و آموزه های اخلاقی فرهنگ رضوی پرداخت و اظهار داشت: بايد از اين ايام و حضور خدام رضوي در استان نهايت بهره معنوي برده شود.

امام جمعه بجنورد ائمه اطهار(ع) را مصداق بارز کرامت دانست و تصريح كرد: لازم است دهه کرامت را با  نمونه های اخلاقی و ارزش های انسانی سیره رضوی زینت بخشیم و جوانان و نوجوانان را بيش از گذشته با سيره امام رضا(ع) آشنا كنيم.

وي اضافه كرد: یکی از بهترین برنامه های مدنظر در این ایام، حضور خدام حامل پرچم آستان متبرک و قدسی امام رضا(ع) در سراسر کشور و نیز  چند کشور جهان از جمله آلمان، هندوستان و... است كه بايد اين برنامه فرهنگي مورد توجه و تاكيد بيشتر واقع شود.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي با بيان اين كه یکی از وظایف شیعیان صدور فرامرزی ارزش های انسان ساز و معرفت دینی و اسلامی است، تصريح كرد: ايام دهه كرامت يكي از فرصت هاي مناسب پياده كردن اين امر به شمار مي رود.

وي در ادامه امام رضا(ع) را مظهر رفعت و رحمت اسلامي دانست و گفت: امروز با توجه به حساسیت ها و خدشه دار کردن چهره اسلام و مسلمین توسط سلطه گران واسلام ستیزان، ضرورت دارد جنبه های مردمی رفعت، محبت، ایثارگری و از جان گذشتگی به عنوان مهمترین ویژگی جامعه دینی به نقاط مختلف دنيا صادر و به مردم معرفي شود.

رييس شوراي فرهنگ عمومي خراسان شمالي با اشاره به مطرح ساختن ویژه و کامل موضوع ولایت و امامت  از سوی  امام رضا(ع) و تبیین آن به عنوان تکمیل کننده توحید و دین مبین اسلام، عنوان كرد: تبيين اين مسئله يكي از نيازهاي امروز جامعه اسلامي به شمار مي رود و علاوه بر اين، خدام حرم مطهر رضوی می توانند زمینه صدور پیام ولایتمداری و ارزشمندی امامت را به عرصه جهانی فراهم کنند.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي با بيان اين كه امروز خيل عظيمي از مردم  جهان علاقمند به شناخت بزرگان دین مبین اسلام هستند، اظهار داشت: بسياري از مردم جهان در حال حاضر به دلیل محدودیت های سیاسی حاکم و بعضا اقتصادی نمی توانند حتی عرض ارادت کوچکی در مقابل ائمه اطهار(ع) داشته باشند، اما دهه كرامت و حضور خدام حرم مطهر رضوي در اقصي نقاط جهان مي تواند فرصت انتقال ارزش ها و پیام سیره ائمه اطهار(ع) را به صورت ملی و فرا ملی  ايجاد كند.

به گفته قائم مقام نماينده ولي فقيه در خراسان شمالي، خدام حرم مطهر امام رضا(ع) كه به صورت شبانه روزي و به طور مستقيم شاهد كرامات امام رضا(ع) و تحولات و دگرگوني هاي ايجاد شده در زائران هستند، خاطرات ارزشمند اخلاقی و آموزنده ای را در ذهن خود ثبت و ضبط كرده اند.

حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي عنوان كرد: بيان اين كرامات و خاطرات توسط خدام حرم مطهر رضوي مي تواند نقشي موثر و تحول آفرين در جامعه داشته باشد.

 

کد خبر 2132594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha