۱۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۲۱

گورباچف:

پیامد حمله به سوریه غیر قابل پیش بینی است/ اوباما را از تصمیمش منصرف کنید

پیامد حمله به سوریه غیر قابل پیش بینی است/ اوباما را از تصمیمش منصرف کنید

آخرین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق ضمن هشدار درباره پیامدهای خطرناک اقدام نظامی علیه سوریه خواستار بازداشتن اوباما از تصمیمش برای حمله به این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، "میخائیل گورباچف" آخرین رئیس جمهوری اتحاد جماهیر شوروی و برنده جایزه صلح نوبل در گفتگو با رادیو دانمارک هشدار داد که اقدام نظامی علیه سوریه پیامدهای غیر قابل پیش بینی را در پی دارد.

وی همچنین از دیپلمات های آمریکایی خواست تا باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور را از تصمیم خود برای مداخله نظامی در سوریه منصرف کنند.

گورباچف تاکید کرد: روسیه بر این باور است که در خصوص سوریه باید دیپلماسی را در پیش گرفت و هیچ اقدامی را بدون کسب مجوز سازمان ملل متحد انجام نداد.

وی افزود: باید درک کنیم که چه اتفاقی در سوریه رخ می دهد و چه چیزی می تواند اتفاق بیفتد و در موقعیت کنونی هیچ کشوری نباید به بقیه بگوید که چه کاری را انجام دهند.

گورباچف گفت: می دانم که شماری بر این باورند درگیری و تنش در سوریه با استفاده از سلاح قابل حل است، اما این عقیده اشتباه و پوچ است و مسئولیت اصلی را باید به سازمان ملل متحد و شورای امنیت واگذار کرد.

وی در پایان تاکید کرد: از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهم تا از تمام ظرفیت های خود استفاده کنند و تصمیم درستی را در سوریه بگیرند.

کد خبر 2132668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha