۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰:۱۹

مقدماتی جام جهانی برزیل در قاره اروپا؛

برتری روسیه، دانمارک، سوئد، بوسنی و ترکیه/ سوئیس به جام جهانی نزدیک شد

برتری روسیه، دانمارک، سوئد، بوسنی و ترکیه/ سوئیس به جام جهانی نزدیک شد

رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا با پیروزی تیم‌های ملی فوتبال روسیه، دانمارک، سوئد، لیتوانی، بوسنی، بلغارستان، فنلاند و لوکزامبورگ و شکست‌های خانگی نروژ برابر سوئیس و رومانی مقابل ترکیه پیگیری شد. در این بین تیم‌های سوئیس و روسیه با برتری برابر رقیبان خود به جام جهانی نزدیک شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا امشب سه‌شنبه درحالی با 23 مسابقه ادامه می‌یابد که در 10 دیداری به پایان رسیده، تیم‌های تیم‌های روسیه، دانمارک، بوسنی، سوئد، لیتوانی، سوئیس، بلغارستان، ترکیه، فنلاند و لوکزامبورگ، حریفانشان را شکست داده‌اند.

در گروه B، دانمارک در خانه ارمنستان به پیروزی یک بر صفر دست یافت و بلغارستان هم با نتیجه 2 بر یک در خانه مالت پیروز شد تا رقابت بین این دو تیم برای کسب رتبه دوم این گروه ادامه داشته باشد.

در گروه C هم سوئد با گل دقیقه یک زلاتان ابراهیموویچ از سد میزبانش قزاقستان گذشت تا با 17 امتیاز، جایگاهش در رده دوم این گروه را تحکیم بخشد. در گروه D نیز ترکیه توانست در دیداری مهم میزبانش رومانی را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد تا رقابت برای کسب جایگاه دوم این گروه همچنان بین تیم‌های مجارستان، ترکیه و رومانی در هفته‌های پایانی هم ادامه داشته باشد.

در گروه E دیدار حساس دو تیم نروژ و سوئیس در حالی با برتری 2 بر صفر تیم سوئیس میهمان به پایان رسید که این تیم با کسب 3 امتیاز مهم این بازی، جایگاهش در صدرجدول گروه را تحکیم بخشید و در یک قدمی صعود به جام جهانی قرار گرفت. سوئیسی‌ها در صورت کسب 3 امتیاز از دو دیدار پایانی، به عنوان تیم اول این گروه راهی جام جهانی برزیل خواهد شد.

روسیه هم در خانه با نتیجه 3 بر یک رژیم اشغالگر قدس را شکست داد تا به صدر جدول رده‌بندی گروه F صعود کند و پرتغال را به رده دوم این گروه بفرستد. لوکزامبورگ هم با نتیجه 3 بر 2 ایرلند شمالی را شکست داد تا قعر جدول این گروه را به آذربایجان بسپارد.

در گروه G بوسنی شکست یک بر صفر خارج از خانه برابر اسلواکی را با پیروزی 2 بر یک عوض کرد تا همچنان صدرنشین این گروه باشد. اسلواکی هم با این باخت شانس صعود مستقیم به جام جهانی را از دست داد. لیتوانی هم با نتیجه 2 بر صفر لیختن اشتاین را شکست داد و با یک پله صعود، به رده چهارم این گروه دست یافت.

نتایج دیدارهای به پایان رسیده و جدول رده‌بندی این گروه‌ها به شرح زیر است:
گروه B:
* ارمنستان صفر - دانمارک یک
* مالت یک - بلغارستان 2 

جدول رده‌بندی:
1- ایتالیا 17 امتیاز (یک بازی کمتر)، 2- بلغارستان 13 امتیاز، 3- دانمارک 12 امتیاز، 4- جمهوری چک 9 امتیاز (یک بازی کمتر)، 5- ارمنستان 9 امتیاز و 6- مالت 3 امتیاز (یک بازی کمتر)

گروه C:
* قزاقستان صفر - سوئد یک

جدول رده‌بندی:
1- آلمان 19 امتیاز (یک بازی کمتر)، 2- سوئد 17 امتیاز، 3- اتریش 11 امتیاز (یک بازی کمتر)، 4- جمهوری ایرلند 11 امتیاز (یک بازی کمتر)، 5- قزاقستان 4 امتیاز و 6- جزایر فارو بدون امتیاز (یک بازی کمتر)

گروه D:
* رومانی یک - ترکیه 2

جدول رده‌بندی:
1- هلند 19 امتیاز (یک بازی کمتر)، 2- مجارستان 14  امتیاز، 3- ترکیه 13 امتیاز - تفاضل گل 7+، 4- رومانی 13 امتیاز - تفاضل گل 1+، 5- استونی 7 امتیاز و 6- آندورا بدون امتیاز (یک بازی کمتر)

گروه E:
* نروژ صفر - سوئیس 2

جدول رده‌بندی:
1- سوئیس 18 امتیاز، 2- نروژ 11 امتیاز، 3- آلبانی 10 امتیاز (یک بازی کمتر)، 4- ایسلند 10 امتیاز (یک بازی کمتر)، 5- اسلوونی 9 امتیاز (یک بازی کمتر) و 6- قبرس 4 امتیاز (یک بازی کمتر)

گروه F:
* روسیه 3 - اسراییل یک
* لوکزامبورگ 3 - ایرلند شمالی 2

جدول رده‌بندی:
1- روسیه 18 امتیاز، 2- پرتغال 17 امتیاز، 3- اسراییل 11 امتیاز، 4- ایرلند شمالی 6 امتیاز - تفاضل گل 6-، 5- لوکزامبورگ 6 امتیاز - تفاضل گل 12- و 6- آذربایجان 5 امتیاز 

گروه G:
* لیتوانی 2 - لیختن اشتاین صفر
* اسلواکی یک - بوسنی و هرزگوین 2

جدول رده‌بندی:
1-  بوسنی و هرزگوین 19 امتیاز، 2- یونان 16 امتیاز (یک بازی کمتر)، 3- اسلواکی 12 امتیاز، 4- لیتوانی 8 امتیاز، 5- لتونی 7 امتیاز (یک بازی کمتر) و 6- لیختن اشتاین 2 امتیاز

برنامه سایر دیدارهای امشب به شرح زیر است:
گروه A:

* مقدونیه - اسکاتلند
* ولز - صربستان

گروه B:
* ایتالیا - جمهوری چک

گروه C:
* اتریش - ایرلند جنوبی
* جزایر فارو - آلمان

گروه D:
* رومانی - ترکیه
* آندورا - هلند
* مجارستان - استونی

گروه E:
* قبرس - اسلوونی
* ایسلند - آلبانی

گروه G:
* یونان - لتونی

گروه H:
* گرجستان - فنلاند
* بلاروس - فرانسه

کد خبر 2133214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha