۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۴۴

با غرس 7000 اصله درخت؛

جنگل "واصفجان" پردیس احیا می شود

جنگل "واصفجان" پردیس احیا می شود

پردیس - خبرگزاری مهر: شهردار پردیس از احیای دوباره جنگل "واصفجان" پردیس با غرس هفت هزار اصله درخت خبر داد.

محمد لاله در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از اصلی ترین برنامه های مدیریت شهری پردیس در سالیان اخیر افزایش سرانه های فضای سبز در این شهر بود.

وی ادامه داد: بستر و محل استقرار شهر و شهرستان پردیس به لحاظ اقلیمی نیمه خشک و از نظر خاکشناسی دارای ساختاری صخره ای و غیر حاصلخیز است؛ منابع آبی این خطه نیز محدود، کم عمق و در اغلب روزهای گرم سال خشک هستند.
 
لاله افزود: با توجه به این امر شهرداری پردیس در راستای مبارزه با این کاستی طبیعی سود جستن از امکاناتی همچون سامانه های آبیاری قطره ای را در دستور کار قرار داد تا استفاده بهینه از این ماده ارزشمند مشکلات یاد شده بصورت موقت برطرف شود.
 
لاله اضافه کرد: حال اگر منابع آبی جدید برای توسعه فضای سبز اختصاص پیدا نکند این رویه در مسیر توسعه خود با مشکلاتی جدی مواجه می شود.
 
پردیس فردا نیازمند ریه ای برای تنفس
 
این مسئول با اشاره به ضروریات ایجاد فضای سبز و درختکاری در نقاط مختلف و نزدیک به شهر پردیس خاطرنشان کرد: شهر جدید پردیس با توجه به اجرای مراحل پایانی واحدهای طرح مسکن مه در آینده ای نه چندان دور جمعیتی قابل توجهی را جذب خود خواهد کرد.
 
شهردار پردیس تصریح کرد: این رشد فزاینده در بیانی ساده شهر جدید پردیس را در مسیر تبدیل به شهری بزرگ قرار می دهد و باید با پیش بینی آینده از همین امروز به فکر ایجاد ریه های تنفسی شهر در قالب توسعه سرانه فضای سبز و تعدد نقاط جنگلکاری بود.
 
جنگل "واصفجان" پردیس احیا می شود
 
وی بیان داشت: کار احیای جنگلکاری 80 هکتاری واصفجان تحت عنوان کمربند سبز شمالی پردیس از سال 89 آغاز و بهار امسال به پایان رسید تا علاوه بر تأمین اکسیژن لازم برای تنفس شهر و شهروندان، فضایی مناسب در نزدیکی پردیس برای تفریح و تفرج نیز ایجاد می شود.
 
لاله ادامه داد: ادامه امور اجرایی این منطقه جنگلی طی سال جاری با عقد قراردادی بالغ بر یک میلیارد ریال توسط بخش خصوصی انجام می شود؛ همچنین شهرداری برای حفظ درختان از هرگونه گزندی با گماردن نگهبان از ورود احشام بدان جلوگیری کرده است.
 
این مسئول افزود: این کمربندی سبز 80 هکتاری در بخش شمالی شهر پردیس و قمست جنوبی روستای واصفجان قرار دارد که شهرداری بخشی از برنامه های توسعه فضای سبز خود را در آن منطقه اجرا می کند.
 
شهردار پردیس با اشاره به دیگر اقدامات واحد فضای سبز طی سه ماهه نخست سال جاری خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات این مجموعه می توان به راه اندازی چاه ها و قنوات سطح شهر برای آبیاری، نصب شیرآلات، لوله و اتصالات، راه اندازی آبیاری پارکها و فضای سبز سطح شهر، تکمیل کاشت حاشیه بلوار "سفیر امید"، پارک "جوان"، "بلوار "سعدی"، حاشیه شمالی دره "آب انجیرک" تا حدفاصل میدان "عدالت"، بلوار "جانبازان"، محوطه شهرداری، خیابان "پیام" و ... اشاره کرد.
 
وی ادامه داد: همچنین آماده سازی(نخاله برداری و خاکریزی) باغچه های معابر فاز چهار برای کاشت، بازسازی مسیر انتقال آب جنگلکاری واصفجان به استخر خلیج فارس شمالی، تکمیل و تحویل پروژه آبیاری قطره ای شامل "کندروهای ملاصدرا"، "بانک ملی"، "خلیج فارس جنوبی" و خیابان "فردوس" در فاز چهار، تهیه پیش نویس اسناد مناقصه نگهداری فضای سبز در سال، خاکریزی و تسطیح باغچه های زیرپل خلیج فارس برای کاشت و تسطیح و آماده سازی لچکی انتهای بلوار "بصیرت" فاز چهار برای کاشت در ردیف دیگر اقدامات واحد فضای سبز قرار دارد.
 
لاله، عملکرد واحد فضای سبز شهرداری پردیس را در اموری نظیر آماده سازی، نخاله برداری، خاکریزی و تکمیل کاشت میدان "فردوس"، خاکریزی و آماده سازی کولهای جنب بازار روز قدیم و خیابان "نخلستان"، بازدید و نظارت روزانه از پارکها و بازدید کارشناسی سهمیه فضای سبز جهت صدور پایانکار واحدهای ساختمانی مسکونی، کارگاهی، تجاری، بازدید و نظارت روزانه از پارکها و فضای سبز جهت رفع نقایص و کنترل آبیاری و خاکریزی و بازسازی فضای سبز کنار خیابانها و بلوارهای جداول تعویضی شهر ستود.
 
این مسئول اقداماتی همچون خرید یک دستگاه تانکر آب و نصب آن روی کامیون بنز شهرداری جهت آبیاری فضای سبز، جابجایی و نصب یک دستگاه کانکس برای نگهبانی چاه در آب انجیرک و کند و کوب و تشتک زنی درختان و گلکاریها، هرس فرم درختان سوزنی برگ، چمن زنی، هرس ترونها، آبیاری، نظافت روزانه پارکهاو سایر نقاط فضای سبز، سمپاشی، جمع آوری زباله ها و سر شاخه های هرس شده، نگهبانی شبانه روزی از پارکها و چاه های تأمین آب و دفع علفهای هرز و جمع آوری آنها را عاملی برای افزایش سرانه امروز فضای سبز پردیس خواند.
کد خبر 2133238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha