۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۴۸

گزارش خبری/

حمایت کارتر، انگلیس، آلمان و کانادا از طرح روسیه/ سفر هیئتی از مخالفان سوری به چین

حمایت کارتر، انگلیس، آلمان و کانادا از طرح روسیه/ سفر هیئتی از مخالفان سوری به چین

خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: حمایت نمایندگان انگلیسی از راه حل دیپلماتیک در سوریه، حمایت کارتر، آلمان و کانادا از طرح مسکو، سفر مخالفان سوری به چین و انتشار گزارش سازمان ملل درباره سوریه در هفته آتی از جمله رویدادهای اخیر مرتبط با تحولات سوریه است.

بلفاست تلگراف در گزارشی به اظهارات "جیمی کارتر" رئیس جمهوری اسبق آمریکا در نشستی در مرکز کارتر در جورجیا پرداخت و به نقل از وی نوشت: معتقدم که بهترین راه در مقابل سوریه پذیرفتن پیشنهاد روسیه درباره قرار گرفتن سلاح شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی است.

کارتر: طرح مسکو بهترین راه پیش روی سوریه است

وی افزود: اگر کنگره آمریکا با درخواست باراک اوباما برای حمله نظامی به سوریه موافقت نکند، چنین چیزی فاجعه نخواهد بود، چنانچه پیش از این نیز کنگره درباره موضوعات مهم با درخواست رئیس جمهور مخالفت کرده است.

رئیس جمهوری اسبق آمریکا گفت: استقرار مقامات سازمان ملل در سوریه با هدف نظارت بر خروج تسلیحات شیمیایی باعث آتش بس در بخش های زیادی از این کشور می شود.  

کانادا هم حامی طرح مسکو و راه حل دیپلماتیک در سوریه است .

"جان بیرد" وزیر خارجه کانادا اعلام کرد که این کشور از راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه و انهدام تسلیحات شیمیایی در این کشور حمایت می کند.

وزیر خارجه کانادا در بیانیه ای اعلام کرد: همانطور که از ابتدا گفتیم تنها راه برای توقف خشونت ها در سوریه راه حل سیاسی است و کانادا از تلاشهای آمریکا و دیگر کشورها برای انهدام تسلیحات شیمیایی در این کشو حمایت می کند زیرا این اقدام می تواند به نفع کل منطقه و تمام سوری ها تمام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انهدام فوری زرادخانه‌ های تسلیحات شیمیایی دولت سوریه کار آسانی نیست، در عین حال از همکاری کامل و نزدیک کانادا با شورای امنیت سازمان ملل و شرکای بین المللی در قبال سوریه خبر داد.

مخالفان سوری به چین می روند

"دیلی ایکانامیک" نیز در گزارشی با اشاره به میانجیگری چین در حل بحران سوریه از سفر هیئت شش نفره از مخالفان سوری به چین به دعوت موسسه امور خارجه خلق چین و یک گروه دولتی تحقیقاتی و دیپلماسی خبر داد که در سال 1949 به دستور "ژو انلای" نخست وزیر اسبق چین تشکیل شد.

گزارش سازمان ملل درباره سوریه هفته آتی منتشر می شود

روزنامه فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ نیز در گزارشی با اشاره به جمع آوری 100 نمونه از مکان حمله شیمیایی در ماه گذشته در نزدیکی دمشق توسط بازرسان سازمان ملل نوشت که تیم بازرسان نتایج تحقیقات اولیه خود را درباره ادعای استفاده دولت بشار اسد از تسلیحات شیمیایی تا پایان هفته آتی ارائه می کنند.

آلمان پیشنهاد کرملین را "جالب" خواند

روزنامه های آلمانی با اشاره به حمایت آلمان از طرح مسکو درباره قرار گرفتن سلاح شیمیایی سوریه تحت نظارت بین المللی به اظهارات آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در این باره پرداخت و پیشنهاد کرملین را "جالب" خواند.

مرکل در عین حال اعلام کرده است: امیدوارم که پیشنهاد مسکو باعث اتلاف زمان در سوریه و خریدن زمان نشود.

حمایت نمایندگان انگلیسی از راه حل دیپلماتیک در سوریه

روزنامه های انگلیسی نیز از حمایت شماری از نمایندگان با راه حل دیپلماتیک در سوریه و همچنین پیشنهاد مسکو در قبال این کشور خبر داده و آن را بهترین گزینه احتمالی در سوریه خواندند.

در بیانیه نمایندگان انگلیسی آمده است: اگر بمب های انگلیسی دولت بشار اسد را تضعیف کند، این بمب ها در عین حال باعث تقویت مخالفان سوری می شود زیرا برخی از آنها از القاعده حمایت می کنند.

.......

معصومه زارع

کد خبر 2133682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha