۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۰۸

ابهام در انتخاب شهردار گرگان/ معرفی سه گزینه برای شهرداری

ابهام در انتخاب شهردار گرگان/ معرفی  سه گزینه برای شهرداری

گرگان - خبرگزاری مهر: بیش از یک هفته از کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان می گذرد و انتخاب شهردار برای این کلانشهر همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، شوراهای اسلامی و شهرداری ها نقشی اساسی را در بحث مدیریت شهری داشته و به عنوان دو بازوی نظارتی و اجرایی نقش موثری در روند امور اداره شهر ایفا می کنند. 
 
همچنین شهرداری‌ها در واقع حكومت‌های محلی به حساب می‌آیند و فعالیت آن‌ها منجر به تامین نیاز شهروندان در زمینه های خدمات رفاهی، عمرانی و ایجاد زیرساخت‌های زیربنایی می‌شود. بنابراین انتخاب شهرداری کارآمد و با تجربه از سوی شوراها برای اداره امور شهری امری ضروری است.
 
مراسم تحلیف اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر گرگان در 12 شهریور ماه همزمان با سراسر کشور در گرگان نیز برگزار شد. در این جلسه هیات رئیسه شورا انتخاب شدند، اما در بحث انتخاب شهردار اعضای شورا به توافق کامل نرسیده و ابراهیم کریمی تا تصمیم نهایی شورا به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد.
 
این روزها انتخاب شهردار گرگان به یکی از مباحث داغ در حوزه مدیریت شهری گرگان تبدیل شده است.
 
مخالفت با تعجیل در انتخاب شهردار
 
عضو شورای اسلامی شهر گرگان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتخاب شهردار گفت: شهرداری و استانداری گلستان تعاملات نزدیکی دارند، با توجه به تغییرات محتمل در پست های مدیریتی استان مانند استانداری و معاونان استاندار و از آنجایی که تعامل شهردار مرکز استان با مدیریت کلان استان را ضروری می دانم، با تعجیل در انتخاب شهردار گرگان قبل از تعیین تکلیف پست استانداری و معاونان استاندار مخالف هستم.
 
عبدالرضا چراغعلی ادامه داد: دلایل و مراتب مخالفت خود را در جلسات غیر علنی و رسمی شورای شهر اعلام کردم. با توجه به این که شهردار سابق به عنوان سرپرست انتخاب شده و تا بازه زمانی مشخصی نگرانی برای مسائل مدیریتی شهر وجود ندارد، تامل بیشتر در انتخاب شهردار و بحث و تبادل نظر با نامزدهای نهایی شهرداری و اخذ برنامه از شهردار آینده گرگان را یک ضرورت می دانم.
 
وی افزود: با توجه به این که اکثریت اعضا برای انتخاب فرد مورد نظر خود به توافق رسیدند در نظر دارند در روزهای آینده رای گیری را انجام داده و شهردار را معرفی کنند. اما با توجه به دلایل مطرح شده با این کار مخالف هستم.
 
وجود سه گزینه برای شهرداری
 
از بین کاندیداهای مورد نظر اعضای شورای شهر پرهام جانفشان، حسین صادقلو و محمدرضا سبطی به عنوان گزینه‎های نهایی شهرداری گرگان انتخاب شدند.
 
این در حالی است که محمدرضا سبطی عضو شورای شهر گرگان و یکی از گزینه ها برای تصدی پست شهرداری در گرگان در گفت و گوهای قبلی خود اعلام کرده بود هیچ برنامه ای برای شهردار شدن ندارد و ترجیح می دهد در کرسی شورا به مردم خدمت کند.
 
محمدرضا سبطی در این زمینه گفت: نظر اعضای شورای شهر بر این بود که من در سمت شهردار فعالیت کنم و با توجه به درخواست اعضای شورا برنامه های مورد نظرم برای شهرداری را به شورای شهر ارائه کردم.
 
وی افزود:‌ کسب نتیجه برایم چندان اهمیت ندارد، چراکه هدفم تنها خدمت به مردم است چه در کرسی شورا و چه به عنوان شهردار گرگان. مدیران شهری با توجه به برنامه ریزی و فعالیت هایی که در شهرها انجام می دهند تاثیر بسیاری بر کیفیت زندگی شهروندان دارند.
 
تصمیمات و برنامه های اجرایی در شهرداری ارتباط مستقیمی بر روند زندگی شهروندان و سوق دادن شهر به سمت توسعه و افزایش رفاه شهروندان دارد. با توجه به اهمیت این موضوع انتظار می رود اعضای شورای شهر در انتخاب شهرداری کارآمد دقت نظر لازم را داشته و صبورانه و با تامل بیشتری درباره این مسئله مهم تصمیم گیری کنند.
کد خبر 2133706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha