۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۲۵

حجت الاسلام مسعودی به مهر خبر داد:

292 مقاله به دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی ارسال شده است

292 مقاله به دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی ارسال شده است

قم - خبرگزاری مهر: دبیر علمی همایش ملی حدیث رضوی از ارسال 200 مقاله به دبیرخانه همایش ملی رضوی خبر داد.

حجت الاسلام عبدالهادی مسعودی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همایش ملی حدیث رضوی در 10 موضوع به پژوهشگران معرفی شد و 292 مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.

وی بیان داشت: مقالات ارسال شده در سه بخش اساتید، طلاب و نوقلمان قرار داده شده و شخصی که تازه قلم به دست گرفته است نیز در این همایش اجازه شرکت داشته و 27 مقاله نیز از این دست افراد ارسال شده است.

دبیر علمی همایش ملی حدیث رضوی عنوان کرد: 137 مقاله از اساتید، 128 مقاله از طلاب و دانشجویان ارسال شده و 49 اثر نیز اشتراکی بوده است.

وی با بیان اینکه پس از ارزیابی اولیه مقالات در بخش پایانی دوباره سنجیده شدند؛ ابراز کرد: 40 درصد مقالات خارج از موضوعات عنوان شده در فراخوان این همایش بوده و قابل نگهداری برای موضوعات سالهای بعد در این همایش است.

حجت الاسلام مسعودی تصریح کرد: 16 ارزیاب از اساتید حوزه و دانشگاه و داوران فرهیخته در بررسی مقالات فعالیت دارند.

تدوین مقالات در 2 جلد

وی بیان کرد: هفت مقاله از کشورهای خارجی همچون عراق، تونس و کانادا ارسال شده است و تمامی مقالات تا پایان سال در 2 جلد تدوین می‌شود و کتابچه‌ای نیز ازچکیده مقالات نیز چاپ می‌شود.

دبیر علمی همایش ملی حدیث رضوی با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) افزود: خداوند رحمت کند بنده‌ای را که امر ما را زنده می‌کند؛ زیرا اگر از سخنان ما آگاهی یابند به راحتی از ما پیروی می‌کنند.

حجت الاسلام مسعودی در این زمینه ادامه داد: این جشنواره با توجه به محتوایی که دارد و اطلاعاتی که در اختیار قرار می‌دهد، می‌تواند مردم را شامل این حدیث واقع کند.

وی با بیان اینکه امسال این جشنواره با رویکرد سبک زندگی دینی برگزار می‌شود؛ اظهار کرد: در رابطه با بخش نرم افزار تمدن اسلامی، سبک گفتار و رفتار برخواسته از باور‌ها و ارزش‌های ژرف نهاده شده در جامه روح دینی می‌نماید که باید به جامعه عرضه شود.

دبیر علمی همایش ملی حدیث رضوی با اشاره به موضوع دیگری از فراخوان این همایش عنوان کرد: 350 داستانک نیز در این بخش به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
 

کد خبر 2133757

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha