۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۰۵

جشنواره شعر ارادت برگزیدگان خود را معرفی کرد/ارسال 200 شعر از سراسر کشور

جشنواره شعر ارادت برگزیدگان خود را معرفی کرد/ارسال 200 شعر از سراسر کشور

اراک - خبرگزاری مهر: در نخستین جشنواره شعر ارادت در حرم مطهر امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک برگزیدگان این جشنواره معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک شامگاه چهارشنبه در اختتامیه این جشنواره ضمن تقدیر از حضور گسترده شاعران و اصحاب فرهنگ و هنر در این جشنواره گفت: این جشنواره با همکاری اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان اراک و آستان مقدس امامزاده محمدعابد(ع) برگزار شد.

حجت الاسلام عبدالله حسینخانی با اشاره به اینکه 200 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، افزود: از این تعداد 12 اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

وی اضافه کرد: اشعار رسیده با موضوعات امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و شناخت ابعاد شخصیتی امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان بعنوان بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

مدیر آستان مقدس امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک ادامه داد: این جشنواره با هدف تبیین سیره معصومین به ویژه حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، گسترش فرهنگ دینی، معرفی امامزاده محمد عابد(ع) برادر امام رضا(ع) و شکوفایی استعداد ها و خلاقیت افراد در زمینه سرودن اشعار در رابطه با این بزرگان برگزار شده است.

حجت الاسلام حسینخانی ادامه داد: دهه كرامت و سالروز تكريم و نكوداشت امامزادگان فرصتی است برای توجه بيشتر به امامزادگان و آموزه‌های دينی كه در بطن زندگی اهل بيت(ع) به‌عنوان چراغ هدايت بشريت ساری و جاری است.

وی با اشاره به اینکه در بخش شعر امام رضا، محمد علی تولکی، معصومه داود آبادی، فائزه امینی، عباس شاه زیدی، مهدیه امینی، محسن کاویانی و پوریا آریانا نفرات برتر این جشنواره بودند، ادامه داد: در بخش شعر حضرت معصومه (ص) نیز حمید قائمی و در بخش  شناخت ابعاد شخصیتی امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان نیز محمد زارعی، رضا ناصری، فاطمه یزدان پرست و جواد مختاری آثار برتر بودند.

کد خبر 2134085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha