۲۱ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۱۳

ابتکار خواستار شد:

احیای دریاچه ارومیه نیازمند همکاری همه ارگانها است

احیای دریاچه ارومیه نیازمند همکاری همه ارگانها است

ارومیه – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: برای احیای دریاچه ارومیه باید تمامی دستگاهها و ارگانهای ذیربط همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار ظهر پنجشنبه در بدو ورود به ارومیه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هدف از این سفر رسیدن به راهکارهای مشترکی برای احیای دریاچه ارومیه است، افزود: احیای دریاچه ارومیه برنامه مشترک و میان بخشی است که باید تمامی ارگانها همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سیاست گذاری لازم طی سالهای گذشته در این خصوص انجام شده است، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید تصمیم جدی برای احیای دریاچه ارومیه دارد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور اعلام کرد: در این راستا سازمان حفاظت محیط زیست طی برنامه مطالعه شده ای با همکاری مراجع داخلی و خارجی از سالهای گذشته تنظیم کرده است.

ابتکار ضمن تاکید بر لزوم احیای دریاچه ارومیه با توجه به ارزش زیست محیطی و حفظ گونه های جانواری با ارزش در جزایر و آرتیمیا، گفت: در نظر داریم این برنامه مطالعه شده را در دولت یازدهم به مرحله عملیاتی برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست امروز برای احیای دریاچه ارومیه گفت: امیدواریم در این سفر با اتخاذ راهکارهای عملی وضعیت بحرانی دریاچه ارومیه تغییر و بهبود یابد تا با بهبود آن زمینه آرامش مردم منطقه و کشور فراهم شود.

27 مرداد ماه سالجاری در اولین جلسه هیئت دولت حل مشکل دریاچه ارومیه مطرح و مقرر شد که کارگروه نجات دریاچه ارومیه با مسئولیت وزیر نیرو و عضویت وزرای جهاد کشاورزی، کشور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و نماینده معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایجاد شود.

در این راستا و برای بررسی وضعیت و مشکلات موجود امروز حمید چیت چیان وزیر نیرو و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به ارومیه سفر کرده اند.

وزير نيرو در سفر به ارومیه موضوعاتي مثل درياچه اروميه، مسائل و مشكلات مروبط به حوزه منابع آب، پروژه های عمراني، سدها و شبكه های آبی و تصفيه خانه های استان را مورد بررسی قرار می دهد.

کد خبر 2134268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha