۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۳۵

حجت الاسلام شاه چراغی:

دنیا در مقابل آمریکا و اسرائیل می ایستد

دنیا در مقابل آمریکا و اسرائیل می ایستد

ری - خبرگزاری مهر: امام جمعه ری با تاکید بر اینکه به مسائل کشور و جهان سطحی نگر نباشیم، گفت: دنیا در مقابل زورگویی های آمریکا و اسرائیل خواهد ایستاد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شاه چراغی در خطبه های نمازجمعه ری ضمن توصیه همه مسلمین به تقوای الهی اظهار داشت: امام رضا(ع) میفرماید در زندگی تقوا پیشه کنید و خدا ترس باشید زیرا هرکس نتواند این گوهر گران بها را حفظ نکند او از ما نیست و ما هم از اونیستیم لذا امامان بخاطر تقوا بوده است که به این درجه از امامت رسیده اند.

وی با اشاره به اهمیت نماز و برپا داشتن آن به تعابیری اشاره کرد و گفت: از جمله نقل شده از امام صادق(ع) که فرموده اند که نماز از ستون دین میباشد همچین حضرت محمد(ص) فرموده اند که نماز به عنوان عماد الدین یعنی نگهبان و حافظ دین است و سبک شمردن نماز موجب آفات و بلا های بدی در زندگی انسان خواهد داشت.

این مسئول در خطبه دوم با اشاره به فرا رسیدن میلاد پر سعادت موسی ابن الرضا(ع) و دهه کرامت اظهار داشت: موسی ابن الرضا(ع)هر سه روز ختم قرآن می کرده اند و مردم را به خواندن بسیار انا انزلنا و استغفراله و اتوب الیه سفارش بسیار کرده اند.

به مسایل کشور و جهان سطحی نگر نباشیم

امام جمعه ری به بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه طی هفته گذشته اشاره و بیان کرد: باید در مسایل کشور و جهان سطحی نگر نباشیم و به چشم کلان به مسایل و رخدادها نگاه کنیم چون امروز اسلام با کفر و استکبار مقابله می کند.

وی ادامه داد: همچنین مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران حج به مساله وحدت بین شیعه و سنی اشاره کردند و ایشان فرمودند دوری از جدال در ایام حج که در قرآن کریم بر آن تأکید شده به معنای جدال نداشتن برادران دینی و مسلمان با یکدیگر است که هم شامل پرهیز از جدال زبانی و هم پرهیز از تنافر قلبی می شود.

این مسئول یادآور شد: بزرگان تشیع اعم از امام(ره) و دیگران همواره بر حفظ اتحاد امت اسلامی تأکید کرده اند، بنابراین آن تشیعی که با هدف دامن زدن به اختلافات، از رسانه هایی که در لندن و امریکا هستند، تبلیغ می شود، در مسیر شیعه واقعی نیست.

شکست آمریکا برای حمله به سوریه

حجت الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: در عرصه بین المللی مهمترین رویداد که همانا شکست آمریکا در حمله به سوریه را شاهد بودیم که اوباما تلاش فراوانی کرد و حتی قانون آمریکا هم مجوز حمله به سوریه را داده بود.

وی افزود: تظاهرات ضد جنگ مردم در آمریکا، عدم استقبال کشورهای محتلف در سطح جهانی که تنها فرانسه بردگی خویش را به آمریکا اعلام کرد،  اقتدار دولت و ارتش سوریه که بشار اسد اعلام کرد اگر موشکی به سوریه زده شود سوریه دیگر مرز نمی شناسد و به کشورهای اسراییل و ترکیه و تمام کشورهای مرتجع منطقه حمله خواهد کرد و سوریه نه عراق است نه افغانستان  و اینکه روسیه پرونده سیاهی در بسیاری از موارد دارد اما اعلام کردکه به پشتیبانی از سوریه ادامه خواهد داد. و عاقلانه رفتار کردن جمهوری اسلامی ایران در تحرکات چه در سطح  نطقه و چه در سطح بین الملل از جمله موارد شکست آمریکا برای حمله به سوریه است.

وی تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده اند امیدواریم که آمریکا سر عقل آمده باشد چون دنیا در برابر آمریکا، اسراییل و مرتعجین و شیوخ منطقه خواهد ایستاد.

اجازه ندهيم فرهنگ غربي جايگزين فرهنگ حيات طيب شود

امام جمعه گلستان با اشاره به ورود فرهنگ غربي گفت:اجازه  ندهيم فرهنگ غربي جايگزين فرهنگ حيات طيب شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد مرتضي صفايي در خطبه های اين هفته نمازجمعه با اشاره به همايشي كه همه مسئولين اعم از رئيس جمهور ، رئيس قوه قضائيه، رئيس مجلس و... حضور داشتند، اظهار داشت: ورود فرهنگ غربي باعث شد كه رهبری احساس خطر كند و موضوعي كه در اين همايش مورد توجه بود حيات طيب و سبك زندگي ايراني اسلامي بود.

وي افزود: 200 سال است كه روي برنامه جايگزين كردن فرهنگ غربي به جاي فرهنگ اسلامي كار شده و اكنون احساس خطر ميكنيم زيرا بينش مدرنيته و فرد گرايانه كه مختص فقط خود شخص است و جمله ما به ديگران كاري نداريم فرهنگي غربي است كه قشر تحصيل كرده و دانشجو از آن استقبال كرده اند و با اندكي دقت خواهيم دريافت كه جوانان نسبت به احترام گذاشتن به پدر و مادر سرد شده اند و محبت ها ضعيف شده و هرچه زمان مي گذرد تعداد افراد خانه سالمندان افزايش مي يابد و اين موضوع جامعه را به خطر مي كشاند چرا كه پدر و مادرها در زمان پيري نياز به توجه و محبت فرزندان دارند ولي اولاد آنها صلاح مي داند باقي عمر را در خانه سالمندان و در كنار هم سن و سالان خود بگذراند و در حسرت ديدن نوادگان خود زندگي كنند.

این مسئول عنوان كرد: بايد سبك زندگي اسلامي را در جامعه پياده كنيم و به آموزش و پرورش، صدا و سيما و ائمه نماز جمعه جهت ترويج اين فرهنگ تاكيد شده است.

ثبت نام اعزاميان به سوريه شروع شد

صفايي اظهار داشت: جواناني كه تمايل به اعزام و كمك به سوريه را دارند مي توانند براي نام نويسي به پايگاه هاي بسيج و سپاه مراجعه كنند.

وي به وجود چنين جواناني در منطقه اشاره کرد و گفت:  حضور جوانان ايراني پشت آمريكا را مي لرزاند و باعث عقب نشيني اوباما مي شود.

وي درپایان  خطاب به افرادي كه مي خواهند به حج مشرف شوند، افزود: با توجه به صحبتي كه با مراجع تقليد داشتيم افرادي كه عازم حج هستند نيازي نيست براي تخصيس اموالشان به قم بروند و مي توانند در شهر خودشان امور مربوطه را انجام دهند.

کد خبر 2134731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha