۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۳۲

در گفتگو با مهر عنوان شد:

اسلامشهر آماده استقبال از مهر می شود/ 80هزار دانش آموز در 2هزار کلاس درس حاضر می‌شوند

اسلامشهر آماده استقبال از مهر می شود/ 80هزار دانش آموز در 2هزار کلاس درس حاضر می‌شوند

اسلامشهر - خبرگزاری مهر: مدیرآموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر از آمادگی این اداره برای استقبال از مهر خبر داد و گفت:  در سال تحصیلی جدید 80 هزار دانش آموز در دو هزار کلاس درس حاضر می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریور ماه است و خانواده ها تلاش می کنند تا از آخرین روزهای تعطیلات تابستانی به بهترین شکل استفاده کنند اما دانش آموزان با شور و شوق برای نشستن سرکلاس های درس مهیا می شوند و  این را می شود از شلوغی فروشگاه های لوازم التحریر به خوبی دریافت.

در این زمینه رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مهرماه امسال بیش از 80 هزار دانش آموز اسلامشهری در بیش از دو هزار کلاس، پای درس معلمان خواهند نشست.
 
روند هوشمندسازی مدارس اسلامشهر ادامه دارد
 
هوشمند سازی مدارس و تجهیز کلاس های درس به سیستم مکانیزه آموزشی حرکت جهادی بزرگی بود که از چند سال پیش در آموزش و پرورش آغاز شد و این روند با وجود فراز و نشیبهای بسیار همچنان ادامه داردT موضوعی که مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر با تاکید بر لزوم ادامه یافتن آن از هوشمندسازی بیش از نصف کلاس های درسی اسلامشهر تا پایان سال تحصیلی گذشته خبر داد.
 
وی در این باره به مهر گفت: هم اکنون بیش از دو هزار کلاس درس در اسلامشهر وجود دارد که بالغ بر نیمی از این کلاس ها هوشمند سازی شده و امیدواریم تا پایان سال تحصیلی پیش رو تعداد قابل توجهی به این تعداد افزوده شود.
 
هوشمند سازی کلاس های درس در حالی مسیر پر شتاب خود را ادامه می دهد که همه مدارس این شهرستان هم اکنون دست کم از یک کلاس هوشمند برخوردار هستند.
 
یاری خانواده ها در هوشمندسازی مدارس
 
آموزش و پرورش بسیاری از امور اجرایی مدارس را با همراهی خانواده ها به انجام می رساند. این موضوعی است که قنبرزاده نیز بر آن صحه گذارد و تاکید کرد: آموزش و پرورش از همه توان خود برای پیشبرد برنامه های اجرایی در مدارس استفاده می کند اما در این میان خانواده های دانش آموزان و مجموعه همکاران ما ما در مدارس نیز با جدیت در عملی شدن برنامه ها و سیاست های کلان نقش داشته اند که هوشمند سازی مدارس و کلاس های درس بارزترین نمونه این مشارکت است.
 
                                                        
 
وی همچنین از تلاش های بی دریغ فرهنگیان، به خصوص مدیران و معاونان مدارس در پیشبرد اهداف عالیه آموزشی و تربیتی تقدیر و تشکر کرد.
 
گذراندن دوره پیش دبستانی ضروری است
 
یکی از سوالاتی که در این سالها با قرار گرفتن در آستانه فصل بازگشایی مدارس ذهن خانواده ها را به خود معطوف می کند این است که آیا گذراندن دوره پیش دبستانی اجباری است؟
 
مدیر آموزش و پرورش اسلامشهر در پاسخ به این سوال به مهر گفت: بر اساس سیاست های کلان آموزشی و چشم انداز طولانی تعلیم و تربیت دوره های مختلف آموزشی تدوین شده که با عملی شدن طرح تحول بنیادین بخش هایی از آن به منصه ظهور رسیده، دوره پیش دبستانی نیز در این مسیر به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی با تاکید بر این امر که نحوه آموزش و تربیت در این دوره تفاوت های عمده ای با آموزش های رسمی در پایه های تحصیلی ابتدایی مدارس دارد، اضافه کرد: گذراندن دوره پیش دبستانی اجباری نیست اما بنا به اقتضائات آموزشی و عقب نماندن دانش آموزان از مسیر تعلیمات، امری ضروری است.
 
وقتی سخن از ضرورت به میان می آید کاملا روشن است که اگر دانش آموزان این دوره را پشت سر نگذارند ممکن است بعد از ورود به کلاس اول ابتدایی از همسالان خود قدری عقب تر باشند. دانستن همین امر مهم برای این که خانواده ها توجه ویژه ای به ضرورت این دوره آموزشی داشته باشند کافی است.             
 
اهمیت دوره پیش دبستانی به قدری است که در سال تحصیلی گذشته بیش از 700 مرکز پیش دبستانی در سطح شهرستانهای استان تهران مجوز فعالیت گرفتند و با توجه به سهم اسلامشهر از این تعداد، هم اکنون بیش از 100 مرکز آموزش پیش دبستانی در اسلامشهر به فعالیت مشغول هستند. در این بین مرکز پیش دبستانی کانون الغدیر آموزش و پرورش اسلامشهر با در نظر گرفتن برنامه های ویژه قرآنی، هنری و اجتماعی توانسته است با ساماندهی نونهالان در شیفت صبح به الگویی مناسب برای مراکز پیش دبستانی تبدیل شود.
 
ساماندهی دانش آموزان در محل سکونت
 
یکی از اقدامات مهم آموزش و پرورش برای آغاز یک سال تحصیلی خوب و پرشور، ساماندهی دانش آموزان مدارس در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت بوده است. این طرح توجه ویژه ای به دانش آموزان دختر داشته است تا جایی که 100 درصد دانش آموزان دختر برای تحصیل روانه مدارس محل سکونت خود می شوند.
 
                                              
 
قنبرزاده در  خصوص اجرای این برنامه در گفتگو با مهر اعلام کرد: کاهش تردد دانش آموزان به مسیرهای طولانی و جلوگیری از افزایش مسافرتهای درون شهری غیر ضروری و همچنین بالا رفتن ضریب آرامش و امنیت دانش آموزان و خانواده ها مهمترین اهداف این طرح بوده که از سال تحصیلی قبل آغاز شده و امسال نیز با رفع معایب و نواقص اندک موجود اجرایی شده است.
 
دانش آموزان و معلمان پیشقراول مدرسه سازی
 
آموزش و پرورش اسلامشهر طی این سالها بنیانگذار رویدادهای خوبی بوده که بعضا در ابعاد ملی نیز مطرح شده، راه اندازی «مجمع خیرین مدرسه ساز دانش آموزی» یکی از این اقدامات است. 
 
به گفته محمود قنبرزاده، کلنگ نخستین مدرسه خیر ساز دانش آموزی که با کمکهای محصلان اسلامشهری سال قبل برزمین خورد، تاکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در 13 آبان ماه همزمان با روز دانش آموز به بهره برداری خواهد رسید.
 
نخستین مدرسه خیرساز فرهنگیان نیز هم اکنون بیش از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و  احتمالا برای سال تحصیلی آینده آماده بهره برداری خواهد شد. تاکنون افزون بر 25 هزار دانش آموز و حدود هزار معلم و فرهنگی در مجمع خیرین مدرسه ساز عضو شده اند.
 
-----------------------
گفتگو از عباس رنجبر
کد خبر 2134853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha