۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۵۹

جشنواره بازی های بومی محلی پایان یافت

جشنواره بازی های بومی محلی پایان یافت

نیر – خبرگزاری مهر: سومین جشنواره فرهنگی ورزشی بازی های بومی محلی شمال غرب کشور با رقابت 100 ورزشکار پایان یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل شامگاه جمعه در مراسم اختتامیه این جشنواره تصریح کرد: بازی های بومی محلی پیوند بین نسلهای گذشته امروز و آینده است که احیای آن در راستای ممانعت از فراموشی بخش مهمی از فرهنگ یک منطقه است.

احد پازاج با تاکید به اینکه این بازی ها پایه ای برای ورزشهای همگانی است ترویج آن را در راستای غنی سازی اوقات فراغت جوانان لازم و ضروری توصیف کرد.

وی معتقد است علاوه بر این در برنامه هایی از این دست آموزش ورزش همگام با سنن و آداب و رسوم اتفاق می افتد.

وی افزود: علاوه بر این تبادل فرهنگی بین استانها زمینه ساز آشنایی اقوام مختلف با باور، رسوم و بازی های بومی محلی مناطق مختلف است.

پازاج تاکید کرد: معرفی وزرشهای بومی محلی در فرصت جشنواره ها می تواند پتانسیل ورزشهای سنتی استان را به عموم گردشگران نشان دهد.

به گفته مدیر کل ورزش و جوانان استان در همین راستا برای اولین بار ورزش سنتی کشتی "قولشمک" در طول رقابت جشنواره معرفی شد و به عنوان ورزش آیینی استان اردبیل به ثبت رسید.

در این جشنواره تیمهایی از استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان و کرمانشاه به رقابت پرداختند.

تیم آقایان در رشته های چهارگانه شامل حمل پرس گندم، پرتاب وزنه پنج کیلویی، تیرو کمان و پرش طول، کشتی پهلوانی و زو و تیم بانوان در رشته های سه گانه شامل لی لی به مسافت 30 متر، پرتاب وزنه سه کیلویی و تفنگ بادی و بازی زو در رده های سنی آزاد رقابت کردند.

در پایان جشنواره از تیمهای برتر با پرداخت جوایز نقدی تقدیر شد.

کد خبر 2134891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha