۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۳۱

مقامات آمریکایی:

انتظار گزینه حمله به سوریه در قطعنامه شورای امنیت را نداریم

انتظار گزینه حمله به سوریه در قطعنامه شورای امنیت را نداریم

مقامات آمریکایی اعلام کردند که با توجه به مخالفت های روسیه، واشنگتن انتظار وجود گزینه حمله نظامی به سوریه را در قطعنامه شورای امنیت ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز،  یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا شب گذشته اعلام کرد که با توجه به مخالفت های روسیه ما انتظار نداریم که در قطعنامه شورای امنیت حرفی در مورد استفاده از گزینه نظامی علیه دمشق به میان بیاید.

بر اساس این گزارش، سخنان این مقام آمریکایی نشان می دهد که واشنگتن اصراری برای حمله به سوریه ندارد.

این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود روز گذشته جلسه ای را با خبرنگاران رسانه های مختلف در کاخ سفید برگزار و در این جلسه اعلام کرد که آمریکا در حال کار بر روی قطعنامه ای است که این قطعنامه شامل مجموعه اقداماتی است که در صورت مخالفت سوریه با تحویل سلاح های شیمیایی، علیه این کشور عربی به اجرا گذاشته می شوند.

به گفته مقامات آمریکایی این اقدامات شامل مواردی همچون تحریم هستند. بر همین اساس رایزنی هایی در حال انجام است تا روسیه با قرار گرفتن سوریه تحت بند هفتم منشور سازمان ملل مخالفت نکند.

به نظر می رسد که تعویق رای گیری در کنگره آمریکا در خصوص طرح حمله به سوریه و همچنین رایزنی های انجام شده میان وزیران خارجه روسیه و آمریکا در ژنو، همگی مواردی هستند که نشان می دهند واشنگتن در تصمیم خود برای حمله به سوریه دیگر آن قاطعیت را ندارد.

 

کد خبر 2134970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha