۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۳:۴۹

به منظور بررسی حادثه اتوبان قم/

وزیر بهداشت به قم سفر کرد/ عدم اطلاع رسانی به خبرنگاران

وزیر بهداشت به قم سفر کرد/ عدم اطلاع رسانی به خبرنگاران

قم - خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بررسی حادثه هفته گذشته اتوبان قم به این استان سفر کرد که برنامه‌های بازدید وی بدون حضور خبرنگاران انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح شنبه با هدف بررسی حادثه تصادف دو دستگاه اتوبوس در اتوبان قم - تهران وارد قم شد.

وی در ابتدا در محل وقوع حادثه حضور یافت و سپس طی جلسه‌ای که با حضور دکتر سید شمس الدین حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاون عمرانی استاندار قم، رئیس اورژانس قم، مدیرکل مدیریت بحران استان و دیگر عوامل امداد رسانی به حادثه برگزار شد، مراحل امدادرسانی به وزیر اطلاع داده شد.

در این جلسه زوایای ورود و خروج و تردد آمبولانس‌ها در محور اتوبان قم – تهران مورد بررسی قرار گرفت و یکی از نکاتی که در این جلسه بررسی شد نبود لاین ویژه برای عبور و مرور عوامل امدادی بود که با وقوع یک تصادف به دلیل نبود لاین ویژه و بروز ترافیک و قفل شدن جاده، امداد رسانی با مشکل مواجه خواهد شد.

در ادامه وزیر بهداشت و همراهان در عوارضی قم - تهران حضور یافته و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم طی ارائه گزارشی به وزیر، نحوه امدادرسانی به حادثه دیدگان را تشریح کرد.

اورژانس قم نیازمند پایگاه امداد هوایی است

شمس الدین حجازی رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در این جلسه به جایگاه ویژه قم اشاره و بیان کرد: استان قم به دلیل قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی 17 استان موقعیت ویژه‌ای را دارد و این امر باعث شده تا میانگین عملیات‌های اورژانس این استان نسبت به سایر استانها آمار بالایی باشد.

وی خواهان تقویت و پشتیبانی بیشتر اورژانس قم شد و عنوان کرد: این استان تنها یک دستگاه اتوبوس آمبولانس دارد که این برای قم کافی نیست و از سویی دیگر استان قم نیازمند پایگاه امداد هوایی است تا بتواند در حوادثی همچون حادثه اتوبان بلافاصله در صحنه حضور یابد.

در ادامه نیز وزیر بهداشت با بیان اینکه ما برای بررسی حادثه به صحنه آمده‌ایم از اولین گروه امدادی که در صحنه حاضر شده بودند خواست تا صحنه تصادف را تشریح و وی را در جریان نحوه امداد رسانی قرار دهد.

سوختن مادر و دختر در لابه لای صندلی/ تبعه عراقی هنوز کابوس می‌بیند

سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در ادامه با حضور در بیمارستان شهید بهشتی قم از بیماران این حادثه عیادت کرد که از جمله نکات برجسته این عیادت گفته‌های یک تبعه عراقی بود که در جریان وقوع این حادثه آسیب دیده بود.

وی در گفته‌های خود ضمن تشریح حادثه به گیر کردن یک مادر و دختر در لای صندلی‌ها و سوختن آنها در جلوی چشمانش اشاره داشت.

این تبعه عراقی بیان کرد: با توجه به سوختگی خودم بسیار تلاش کردم که این مادر و دختر را نجات دهم اما شدت حادثه توانی برای من نگذاشته بود و از سویی دیگر آن دو انسان زنده زنده در مقابل چشمان من سوختند و امروز بعد از گذشت چند روز از وقوع حادثه من هنوز کابوس آن صحنه را در ذهن دارم.

عدم همکاری مناسب با خبرنگاران

با توجه به میزان خسارت و کشته‌ها و زخمی‌های این حادثه اطلاع رسانی صحیح و سریع از جمله وظایف خبرنگاران است تا عموم مردم به این امر واقف شوند که مسئولان کشور در هنگام وقوع حوادث بلافاصله پیگیر اتفاقات رخ داده و شناسایی مسببین هستند و از سویی دیگر اطلاع رسانی درباره حضور مسئولان کشور برای بررسی این حادثه نیز بر عهده روابط عمومی ادارات مربوطه است.

در هر حال به نظر می‌رسد روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم وظیفه اطلاع رسانی درباره حضور مسئولان را تنها برای برخی رسانه‌ها در نظر گرفته است و دیگر خبرنگاران استان تنها وظیفه دارند که ارائه دهنده اخبار بولتن دانشگاه علوم پزشکی باشند.

همچنین در جریان سفر هفته گذشته جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قم هیچ دعوتی از خبرنگارن قمی صورت نگرفته بود و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم که خود باید مدافع خبرنگارن باشد تلاش کرد برنامه‌های وزیر ارشاد در قم بدون حضور خبرنگاران انجام شود.

 

کد خبر 2135023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha