۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷

كشتی قهرمانی جهان – مجارستان؛

لشگركشی روسيه،‌ قزاقستان و گرجستان/ به‌دنبال قهرمانی در بوداپست

لشگركشی روسيه،‌ قزاقستان و گرجستان/ به‌دنبال قهرمانی در بوداپست

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: پیکاهای كشتی قهرمانی جهان در حالي از روز یکشنبه با انجام مراسم وزن‌کشی به طور رسمی در بوداپست مجارستان آغاز می‌شود كه كشورهای مدعی و صاحب نام اين رشته بهترين و آماده‌ترين نفرات خود را برای حضور در اين آوردگاه بزرگ آماده كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، در آغاز رقابت‌های قهرمانی كشتی جهان و بعد از مراسم وزن کشی که عصر یکشنبه انجام می‌شود، از روز دوشنبه با مصاف آزادكاران مدعی دنبال می‌شود این در حالی است که برای برگزاری این مبارزات تمامی كشورهای صاحب نام و عنوان‌دار كشتی جهان برترين و آماده‌ترين نفرات خود را روانه مجارستان كرده‎اند.

در همين راستا می‌توان به  تيم‌ كشتی آزاد قزاقستان اشاره كرد كه پس از رقابت‌های المپيک 2012 لندن تغييرات زيادی در كادر فنی خود داشت و هم اكنون با سرمربيگری "روسلان عمرعلیاف" در رقابت‌های جهانی مجارستان حضور خواهد يافت.

قزاق‌ها در سبک وزن رسول كالی‎اف را به مجارستان فرستاده‌اند كه دوران مصدوميت خود را پشت سر گذاشته و امسال نيز موفق به کسب مدال برنز از مسابقات بین‌المللی علی علی اف و  مسابقات قهرمانی آسیا شده است.

در وزن 60 کیلوگرم نيز دولت نيازبكوف كه پس از المپیک لندن به یک وزن بالاتر آمده بلافاصله با یک قهرمانی در قزاقستان و كسب مدال برنز در آسیا و پس از آن موفقيت در مسابقات بین‌المللی دورتموند در تركيب تيم قزاقستان جای گرفت.

در دسته 66 کیلوگرم پس از كش و قوس‌های فراوان و با توجه به اينكه هيچ‌ يک از كشتی‎گيران مبارزات خوبی از خود نشان نداد كادر فنی با انتخاب  ژوماگازی‌اف به اين قائله خاتمه داد. همچنين در وزن 74 كيلوگرم آكژورک تاناتاروف دارنده مدال برنز المپیک لندن با پيروزی در رقابت‌های جایزه بزرگ آلمان مجددا صاحب دوبنده تيم قزاقستان شد.

در وزن 84 كيلوگرم هم اصلان خاليدزه و در 96 كيلوگرم تیموراز تيگی‌اف كه یکی از با تجربه‌ترین اعضای تیم است حضور دارند. البته در سنگين وزن دولت شعبان‌بای كه امسال بهترين كشتی‌گير رقابت‌های جايزه بزرگ آلمان شد و در حال حاضر با تجربه‌ترين كشتی‌گير قزاقستان نيز به حساب می‌آيد با حريفان خود مبارزه خواهد كرد.

در ادامه می‌توان به تركيب آزاد و فرنگی‎كاران گرجستان نيز اشاره كرد كه با تمام توان موجود برای حضور در رقابت‌های جهانی لشگركشی كرده‌اند. كاروان كشتی گرجستان را نفرات زير تشكيل می‌دهند:

كشتی آزاد:

55 كيلوگرم: گئورگی ادیریاشویلی
60 كيلوگرم: ولادمیر خنچیگاشویلی
66 كيلوگرم: لئوان کلیخساشویلی
74 كيلوگرم: جاکوب ماکاراشویلی
84 كيلوگرم: داتومارساگیشویلی
96 كيلوگرم: دیوید کراشویلی
120 كيلوگرم: گنو پتریاشویلی

كشتی فرنگی:

55 كيلوگرم: باچان پوتکارادزه
60 كيلوگرم: رواز لاشخی
66 كيلوگرم: داوی تیا
74 كيلوگرم: ایلیا گالباتاشویلی
84 كيلوگرم: گئورگی تسیرکیدزه
96 كيلوگرم: واسیلی امیرلی شویلی
120 كيلوگرم: لئوان آرابولی

به گزارش مهر، كادر فنی تيم كشتی فرنگی روسيه نيز برای جبران برخی كاستی‌های المپيک لندن با تغييرات محسوسی برای مجارستان برنامه ريزی كرده و تلفيقی از جوانان با انگيزه و مردان عنوان‌دار و باتجربه خود را جهت اعزام به بوداپست معرفي كرده است. کادر فنی تیم كشتي آزاد روسیه ترکیب این تیم را برای مسابقات جهانی مجارستان در حالی معرفی كرد که  نرمان اسرافیلوف و حاجی مراد گاتسالوف هم در ترکیب این تیم حضور دارند و جالب‌تر آنكه گاتسالوف در سنگین وزن، جایگزین آلن خوگایف شده است.

گاتسالوف که در المپیک لندن جایی در ترکیب تیم ملی روسیه نداشت به تازگی در گفتگویی اعلام کرد  تمرینات زیادی را با آرتور تایمازوف قهرمان المپیک و جهان در اوستیا برگزار کرده و کاملا با شیوه مبارزات سنگین وزن‌‎ها آشنایی پیدا کرده است.

كاروان كشتی روسيه را نفرات زير تشكيل می‌دهند:

كشتی آزاد:

55 كيلوگرم: نريمان اسرافيلوف
60 كيلوگرم: بخان گي گوريف
66 كيلوگرم: ماگومد قربان علي‌اف
74 كيلوگرم: كاخابر هوبژتي
84 كيلوگرم: شاميل كوديا ماگمدوف
96 كيلوگرم: آنزور بلوتوكايف
120 كيلوگرم: حاجي مراد گاتسالوف

كشتی فرنگی:

55 كيلوگرم: ایوان تاتارینوف
60 كيلوگرم: کوی لاکوف
66 كيلوگرم: اسلام بیک آلبی یف
74 كيلوگرم: رومن ولاسوف
84 كيلوگرم: الکسی میشین
96 كيلوگرم: نیکیتا ملینیکوف
120 كيلوگرم: سرگئی آندروسیک

رقابت‌های كشتی آزاد و فرنگی قهرمانی 2013 جهان طی روزهای 24 تا 31 شهريور ماه در بوداپست مجارستان برگزار خواهد شد.
 

کد خبر 2135056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha