۲۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۳۵

عباسی:

ساز 20 گروه آیینی در جشنواره اقوام ایران زمین نواخته می شود

ساز 20 گروه آیینی در جشنواره اقوام ایران زمین نواخته می شود

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی گلستان گفت: همزمان با هفتمین جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، 20 گروه موسیقی و آیینی  به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، قربان عباسی صبح شنبه در ستاد برگزاری جشنواره افزود: با توجه به این که همزمان با هفتمین دوره از جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، دوستداران فرهنگ و هنر اقوام ایرانی باردیگر گردهم می آیند، 20 گروه استانی و کشوری نیز دراین دوره برنامه های موسیقی وآیینی خود را اجرا خواهند کرد.

عباسی درادامه به این گروه ها اشاره داشت و افزود: گروه های موسیقی و آیینی محلی گلستانه، قزاق، ذکرخنجر و رقص اوچ دپدی ترکمن، گروه موسیقی کتول، بوشهر، خوزستان، گیلان،مازندران، چهارمحال و بختیاری، ایلام و تربت جام در این جشنواره به اجرای برنامه پرداخته و همچنین  گروه های موسیقی و آیینی خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سمنان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، اردبیل، فارس، کردستان، لرستان و شهر میرزاد از دیگر گروه های موسیقی است که دراین دوره می نوازند.
 
وی اذعان داشت: میهمانان داخلی و خارجی در همه سطوح اعم از سفرا، هنرمندان صنایع دستی خارجی، مدیران کل استانها و هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور و ... در این جشنواره حضور خواهند یافت و  میهمانان ویژه شامل سفرا ، مدیران ارشد سازمان ، مدیران کل استانها، خبرنگاران رسانه های خارجی و ملی نیز از میهمانان این دوره از جشنواره است.
 
عباسی در ادامه تصریح کرد: با توجه به هفته ملی گردشگری ، برنامه های متنوع کشوری هفته گردشگری و تور مدیران ارشد سازمان مرکزی و مدیران کل استان ها نیز درطول این جشنواره برگزار می شود.
 
برپایی 16 سیاه چادر
 
رئیس ستاد برگزاری این جشنواره همچنین یادآور شد: 16سیاه چادر اقوام ایرانی شامل سیاه چادر عشایر استان گلستان، آلاچیق محلی گلستان، طبیعت استان گلستان،  آلاچیق ترکمن، سیاه چادر اردبیل، ایلام، خوزستان، قشقایی، چهار محال و بختیاری  در این جشنواره برپا خواهد شد و 20 غرفه سوغات استان ها و همچنین غرفه سوغات وآش و  غرفه جاذبه های گردشگری و روستاهای هدف گردشگری نیز در این دوره از جشنواره ، به معرفی سوغات و جاذبه های گردشگری خود خواهند پرداخت.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به هم زمانی هفته ملی گردشگری با برپایی این جشنواره، استقبال استانها جهت ایجاد غرفه و معرفی استان خود با رویکرد گردشگری در جشنواره هفتم بیشتر است.
 
رئیس برگزاری جشنواره بین المللی اقوام ایران زمین گفت: با توجه به اینکه این جشنواره برای هفتمین بار در این استان برگزار می شود و با نظر به اهمیت هماهنگی ها و برنامه ریزی های این جشنواره ، دبیرخانه جشنواره در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، کار هماهنگی و برنامه ریزی های این جشنواره را برعهده دارد.
 
برپایی 175 غرفه نمایشگاهی
 
عباسی افزود: 175 غرفه نمایشگاهی دراین جشنواره در نظرگرفته شده که شامل غرفه های محصولات صنایع دستی استان های سراسر کشور و صنایع دستی خارجی، غرفه های گردشگری استان ها و غرفه جوامع تحت پوشش گردشگری و روستاهای هدف گردشگری است.
 
هفتمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، 8 لغایت 11 مهر ماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان گلستان برگزار می شود.

 

کد خبر 2135086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha