۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۵۰

فشار بر روسف برای لغو سفر به واشنگتن/ تنش میان برزیل و آمریکا افزایش یافت

فشار بر روسف برای لغو سفر به واشنگتن/ تنش میان برزیل و آمریکا افزایش یافت

درخواست مشاوران ارشد رئیس جمهور برزیل برای لغو سفر به آمریکا سبب شده تا تنشها میان این دو کشور وارد فاز جدیدی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مشاوران ارشد "دیلما روسف" از وی خواسته اند تا سفر خود به آمریکا را که قرار است در ماه آتی میلادی انجام شود به دلیل اقدام آمریکا در جاسوسی از این کشور لغو کند.

بر اساس اسناد منتشر شده، آژانس امنیت ملی آمریکا از مبادلات ای میلی رئیسان جمهور برزیل و مکزیک جاسوسی می کرده و علاوه بر این موضوع، شرکت های نفتی برزیل نیز یکی از اهداف اصلی جاسوسان آمریکایی برای کسب اطلاعات بوده اند.

به نوشته رویترز یکی از افرادی که خواهان لغو سفر روسف به آمریکاست، "لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا" رئیس جمهور سابق برزیل، است.

روسف در زمان ریاست جمهوری داسیلوا، رئیس دفتر کارکنان او بوده و اکنون نیز داسیلوا یکی از مشاوران اصلی دیلما روسف محسوب می شود.

علاوه بر داسیلوا، "فرانکلین ماترنیز" از وزرای سابق دولت که اکنون از مشاوران روسف محسوب می شود از وی خواسته تا سفر خود به آمریکا را لغو کند.

البته پیشتر و در زمان افشا شدن اسناد جاسوسی آمریکا از رئیس جمهور برزیل، روسف اعلام کرده بود که در صورت تایید این اسناد وی سفر خود به آمریکا را لغو می کند.

برزیل یکی از مهمترین کشورهای آمریکای لاتین محسوب می شود و نظر به آنکه کشورهای این منطقه در چند سال اخیر یک جبهه ضد آمریکایی تشکیل داده اند، ارتباط و یا عدم ارتباط با برزیل اهمیت زیادی برای واشنگتن دارد. 

کد خبر 2135629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha