۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۵۲

تحولات سیاسی سوریه/

استقبال جهانی از پیوستن دمشق به پیمان منع تسلیحات شیمیایی/اجرای توافقنامه روسیه و آمریکا تا چند روز دیگر

استقبال جهانی از پیوستن دمشق به پیمان منع تسلیحات شیمیایی/اجرای توافقنامه روسیه و آمریکا تا چند روز دیگر

در حالی که توافقنامه روسیه و آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی سوریه از چند روز دیگر آغاز می شود، سازمان ملل متحد اعلام کرد سوریه به طور رسمی از روز 14 اکتبر آتی (22 مهرماه) به عضویت پیمان منع تسلیحات شیمیایی در می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی سازمان ملل با اشاره به اینکه سند رسمی پیوستن سوریه به پیمان منع تسلیحات شیمیایی به سازمان ملل ارائه شده، افزود: سازمان ملل با پیوستن سوریه به این پیمان موافقت کرده است.

پیش از این "بشار الجعفری" نماینده سوریه در سازمان ملل از ارائه سند درخواست سوریه برای پیوستن به پیمان منع تسلیحات شیمیایی خبر داده بود.

دیگر تحولات سیاسی سوریه به شرح زیر است؛

- یک مقام آمریکایی اظهار داشت: آمریکا پیش بینی می کند که تسلیحات شیمیایی سوریه در 45 منطقه وجود داشته باشد و ما با روسها درباره میزان ذخایر تسلیحات شیمیایی سوریه که هزار تن است، توافق داریم.

- وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اجرای توافقنامه روسیه و آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی سوریه طی چند روز آتی به صورت عملی آغاز می شود.

- دفتر اطلاع رسانی سازمان ملل با صدور بیانیه ای اعلام کرد: سوریه به طور رسمی از روز 14 اکتبر آتی (22 مهرماه) به عضویت پیمان منع تسلیحات شیمیایی در می آید.

- "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ناتو و وزارت خارجه الجزایر با صدور بیانیه هایی از توافق آمریکا و روسیه در ژنو درباره تسلیحات شیمیایی سوریه استقبال کردند.

کد خبر 2135797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha