۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۱

قنبری:

برداشت مکانیزه برنج در 5000 هکتار از شالیزارهای بهشهر انجام شد

برداشت مکانیزه برنج در 5000 هکتار از شالیزارهای بهشهر انجام شد

ساری - خبرگزاری مهر: مدیر جهاد کشاورزی بهشهر  از برداشت مکانیزه برنج در بیش از پنج هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا قنبری پیش از ظهر یکشنبه در جمع مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها افزود: در راستای توسعه مکانیزاسیون در مراحل کاشت، داشت و برداشت زراعت برنج و به منظور استفاده بهینه از زمان و کاهش صعوبت کاری، جلوگیری از شکستگی و ریزش دانه، افزایش ضریب تبدیل و در نتیجه کاهش هزینه های تولید، اراضی به روش مکانیزه و با استفاده از کمباین مخصوص برنج و دروگر برداشت شد.
 
وی در پایان پیش بینی کرد این سطح در سال آینده به بیش از 6 تا 7 هزار هکتار افزایش یابد.
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر نیز از اجرای دو مورد قلع و قمع بناهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.
 
علی درویش نیا با اشاره به انجام دور جدید قلع و قمع ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان تصریح کرد: دو مورد قلع و قمع بناهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی، طبق دستور قضایی موضوع تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در این شهرستان به مرحله اجرا در آمد.
 
وی با اشاره به اینکه این عملیات با حضور نمایندگان قانونی دستگاه های مرتبط اجرا شد، به کشاورزان و باغداران توصیه نمود بدون اخذ مجوزات قانونی نسبت به تغییر کاربری اقدام ننموده و نسبت به دریافت مشاوره به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
 
وی در پایان یادآور شد به منظور تأمین امنیت غذایی و ایجاد پایداری در تولید، اشتغالزایی مولد و توسعه پایدار کشاورزی، جلوگیری از هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی در دستور کار این مدیریت قرار داشته که با هماهنگی دستگاه های مرتبط با شدت و قوت هر چه تمام تر ادامه خواهد داشت.
 
تخصیص بیش از 250 تن کود اوره در شهرستان میاندرود
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندرود گفت: بیش از 250 تن کود اوره و 4 تن بذر کلزا برای زراعت کلزا در این شهرستان تخصیص یافت.
 
سید شبر موسوی افزود: به منظور اجرای هر چه بهتر عملیات کشت پاییزه در شهرستان میاندرود، برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای پروژه های ابلاغی زراعت پاییزه شامل کشت گندم در سطح 500 هکتار، جو در سطح سه هزار و  500 هکتار و کلزا در سطح دو هزار و 300 هکتار به عمل آمد.
کد خبر 2135978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha