۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۷

در پی افشاگری اسنودن؛

برزیل و آرژانتین قابلیت های دفاع سایبری را گسترش می دهند

 برزیل و آرژانتین قابلیت های دفاع سایبری را گسترش می دهند

افشای جاسوسی آمریکا از کشورهای آمریکای لاتین، برزیل و آرژانتین را به فکر گسترش قابلیت های دفاع سایبری انداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، در پی افشای جاسوسی آمریکا از کشورهای آمریکای لاتین توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی، وزرای دفاع برزیل و آرژانتین قول دادند تا برای گسترش قابلیت های دفاع سایبری با یکدیگر همکاری کنند.

"سلسو آموریم" وزیر دفاع برزیل در یک کنفرانس خبری در بوئنس آیرس گفت: باید در این باره که چگونه با انواع مختلف حملات سایبری مقابله کنیم، گفتگو کرده و همکاریهای خود را در این زمینه افزایش دهیم.

"آگوستین روسی" وزیر دفاع آرژانتین نیز از توافق با همتای برزیلی برای برگزاری یک دیدار در برازیلیا تا پیش از پایان سال جاری با هدف افزایش آمادگی‌ دو کشور در زمینه دفاع سایبری خبر داد.

به نوشته راشاتودی، برزیل و آرژانتین روز جمعه نیز توافقنامه همکاری نظامی را امضا کردند که بر اساس آن برزیل از ابتدای سال 2014 به نیروهای آرژانتینی نحوه مبارزه سایبری را آموزش می دهد.

بر اساس توافق های انجام شده میان مقامات دو کشور، برزیل در اواخر سال جاری میلادی میزبان یک نشست امنیتی خواهد بود و در ابتدای سال 2014 نیز برزیل یک دوره آموزشی برای مقابله با تهدیدهای سایبری برای ماموران آرژانتینی برگزار می کند.

این توافق در حالی انجام می شود که صبح امروز در خبری اعلام شد مشاوران رئیس جمهور برزیل خواستار لغو سفر "دیلما روسف" به آمریکا هستند.

این سفر قرار است در ماه آینده میلادی انجام شود و برخی از مقامات برزیل معتقدند که جاسوسی آمریکا از روسف و همچنین شرکت های نفتی برزیل غیرقابل تحمل بوده و به همین دلیل روسف باید سفر خود به آمریکا را لغو کند.

از سوی دیگر به موجب این جاسوسی پیشتر اعلام شده بود که ممکن است برزیل قرارداد خرید جنگنده از آمریکا را نیز لغو کند. ارزش این قرارداد چهار میلیارد دلار بوده و مربوط به خرید جنگنده های اف 18 می شود.

البته این قرارداد هنوز به طور کامل نهایی نشده اما بدون شک لغو آن تاثیری منفی بر شرکت های تولید کننده تسلیحات در آمریکا خواهد داشت.

برزيل بيش از يک دهه است که به دنبال تعويض جت‌ های جنگنده قديمي خود بوده و به نظر می رسد که در صورت سفر روسف به آمریکا یکی از مهمترین محورهای مورد مذاکره وی در واشنگتن همین جریان باشد.

کد خبر 2135992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha