۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۳۱

لتا خواستار حفظ ثبات در ایتالیا شد

لتا خواستار حفظ ثبات در ایتالیا شد

نخست وزیر ایتالیا در آستانه نشست سنای این کشور برای بررسی طرح اخراج سلیویو برلوسکنی، از احزاب سیاسی خواست تا به حفظ ثبات پایدار باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قرار بود هفته گذشته مجلس ایتالیا طرح اخراج "سیلویو برلوسکنی" نخست وزیر اسبق این کشور را بررسی کند اما تهدید حزب آزادی مردم مبنی بر خروج از ائتلاف با دولت، سبب شد تا بررسی این طرح به تعویق افتد.

قرار است ظرف روز های آتی نشست هایی میان نمایندگان سنا برای بررسی طرح اخراج برلوسکنی از مجلس برگزار شود و روز چهارشنبه هفته جاری نیز یکی از کمیته های سنا در مورد آن رای گیری می کند، اما رای گیری اصلی در این خصوص در ماه آتی میلادی انجام خواهد شد.

در همین رابطه انریکو لتا، نخست وزیر ایتالیا در اظهاراتی گفت : می خواهم یک پیام قوی ارسال کنم. ما دیگر نمی توانیم این بی ثباتی را که بر اساس یک بازی سیاسی آغاز شده تحمل کنیم.

لتا در ادامه گفت : هر چیزی در کشور به ثبات بستگی دارد و بدون ثبات ما نمی توانیم به پیش برویم. پیش بینی من این است که در صورت ایجاد بحران برای دولت، ایتالیا دیگر هیچ چیز نخواهد داشت.

دولت ایتالیا با ائتلاف احزاب چپ گرای این کشور با حزب راست گرای آزادی مردم به رهبری برلوسکنی شکل گرفته و خروج این حزب از دولت  به معنای سقوط کابینه خواهد بود.

بررسی طرح اخراج برلوسکنی به سبب اثبات فساد مالی وی در دادگاه، مطرح شده و نظرسنجی های جدید در ایتالیا نیز حکایت از موافقت اکثر مردم ایتالیا با اخراج برلوسکنی از پارلمان دارد.

کد خبر 2136082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha