۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۵:۴۹

آیت الله صافی گلپایگانی:

تجليل و تكريم عالماني كه با زهد دين خدا را ياري نمودند وظیفه همگان است

تجليل و تكريم عالماني كه با زهد دين خدا را ياري نمودند وظیفه همگان است

قم - خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: تجليل و تكريم عالماني كه با زهد دين خدا را ياري نمودند وظیفه شرعی همگان است که اگر انجام نشود كم‌كم فراموش خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی لطف الله صافي گلپايگاني در دیدار اعضاي ستاد برگزار كننده كنگره مرحوم آخوند كاشي ضمن تشكر و قدرداني از اعضاي ستاد برگزاري اين كنگره زنده‌ نگهداشتن ياد علماي رباني مثل مرحوم آيت الله آخوند كاشي و ديگر علماي بزرگ كاشان را فريضه همگان دانسته و اظهار داشت: بايد راه آنها زنده شود، اخلاق كريمه‌اي كه آن بزرگواران داشتند براي همه بازگو شود كه اگر اين يادآوري اخلاق و صفات حميده نباشد، كم‌كم فراموش خواهند شد.

وی بیان داشت: اميدوارم به فضل خداوند بتوانيد آن‌طور كه بايد، مقام علم و مكارم اخلاق و صفات حميده‌ آن عالم رباني را به همگان معرفي كنيد.

استاد برجسته حوزه برگزاري كنگره‌هاي تجليل از علما و خادمان دين را بسيار مهم خوانده و ادامه داد: معرفي اين سوابق روشن و پر افتخار به نسل حاضر و به خصوص جوانان موجب ارائه طريق و هدايت همگان خواهد شد.

وی با اشاره به وجود علماي بزرگ در شهرهاي مختلف ايران از جمله كاشان اضافه كرد: اين افتخار مردم آن ديار و بلكه همه مردم ايران است كه چنين بزرگاني را در دامان خود تربيت نموده كه همه خادمان دين و مبلغان مكتب بزرگ اسلام و ناشر معارف نوراني اهل بيت عليهم السلام بوده‌اند و بايد مردم به اين سابقه روشن و عظيم افتخار کنند..

آیت الله صافی گلپایگانی با اشاره به مقام والاي علمي مرحوم آخوند كاشي بيان كرد: در سيره و صفات علما و بزرگاني همچون آخوند كاشي جنبه‌ها و كمالات معنوي بسيار زياد است؛ اينها هميشه مي‌خواستند راه، راه خدا باشد و طريق، طريق اهل بيت عليهم السلام باشد.

این مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: تجليل و تكريم عالماني كه با زهد و تقواي و ورع دين خدا را ياري نمودند و مردم را از انحراف نجات دادند و سدي محكم در مقابل توطئه دشمنان بوده و هميشه پاسخگوي شبهات بودند؛ وظيفه شرعي و اخلاقي همگان است.

وی با اشاره به وجود دانشمندان و شاعران بزرگ در كاشان و اطراف آن بيان داشت: اين شهر هميشه مهد تربيت بزرگان و شاعران و دانشمنداني بوده كه در تاريخ از آنها به بزرگي ياد شده است و سابقه بسيار خوبي براي اين شهر مي‌باشد.

این مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اشعار فتحعلي‌خان صبا درباره توحيد و معرفة الله و نيز درباره زندگي و حالات اميرالمؤمنين عليه السلام و خدمات آن حضرت به اسلام ابراز کرد: اشعار وی بسيار بلند و پر معني و داراي صنايع شعري مي‌باشد كه لازم است امروزه شاعران و نويسندگان از آنها بهره ببرند.

وی در پايان اين ديدار با قدرداني مجدد از اعضاي اين ستاد، عنوان کرد: شما آثار اين بزرگان را زنده نگهداريد و به همگان بشناسانيد تا همگان بخصوص جوانان ما مطلع باشند كه بايد سيرشان، خط و روش اهل بيت عليهم السلام و ولايت باشد.

کد خبر 2136087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha