۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۲۵

تحولات امنیتی سوریه/

بازگشت ثبات به روستاهای حومه حمص/ هلاکت شماری از تروریستهای النصره و حمله خمپاره ای به دمشق

بازگشت ثبات به روستاهای حومه حمص/ هلاکت شماری از تروریستهای النصره و حمله خمپاره ای به دمشق

بازگشت ثبات به روستاهای حومه شرقی حمص، هلاکت شماری از تروریستهای النصره در حومه دمشق و خنثی شدن نفوذ تروریستها به مناطق امن در حلب و انهدام چندین تیربار سنگین در ادلب از جمله خبرهای مربوط به سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سوریه، یگانهایی از ارتش سوریه در چندین عملیات علیه مخفیگاههای تروریستها در غوطه شرقی و منطقه جنوبی و حومه شمالی و غربی استان حومه دمشق، مقادیر زیادی از سلاح ها و مهمات آنها را منهدم کردند و طی آن شماری از این تروریستها که برخی آنها ملیت غیر سوری داشتند، به هلاکت رسیدند.

به گفته یک منبع سوری، یگانهایی از ارتش سوریه، شماری از تروریستهای جبهه النصره را در اطراف شهر معلولا به هلاکت رساندند و تیربارهای سنگین و سلاحهای متنوعی که آنها در اختیار داشتند، منهدم شد. همچنین شماری از تروریستهای مسلح در سهل الزبدانی و کوههای شرقی آن کشته شدند.


این منبع افزود همچنین مقرهای تروریستها درمحله الصالحیه و مزارع ریما و منطقه واقع بین راس العین و الصرخه در منطقه یبرود منهدم شد و تلفات سنگینی به گروههای تروریستی در کوههای الصره و البترا در منطقه جیرود وارد شد.
در غوطه شرقی، شماری از اعضای یک گروه تروریستی به هلاکت رسیدند و یک خمپاره انداز آنها هم منهدم شد. در مزارع العب هم دست کم 20 تروریست که بیشتر آنها غیرسوری بودند از جمله تروریستی ملقب به ابونصرخان به هلاکت رسیدند.

همچنین سرکرده یک گروه تروریستی مسلح ملقب به خلف السودات و شماری از اعضای گروهش از جمله عثمان السن در محور مزارع روستاهای القاسمیه و دیرسلمان کشته شدند.

در حومه جنوبی دمشق، عملیات نیروهای ارتش به هلاکت شماری از تروریستها و انهدام سلاحها و مهمات آنها منجر شده است که در میان تروریستهای کشته شده، یک اردنی به نام جبرالفریحی به چشم می خورد. در شهر داریا هم نیروهای ارتش ضمن منهدم کردن مهمات و سلاحهای تروریستها، شماری از آنها از جمله عبدالکریم قزق سرکرده آنها را به هلاکت رساندند.

همچنین در عملیات مستمر نیروهای ارتش در محله های برزه و القابون، یک تروریست کشته شد و یک خودرو حامل سلاح و مهمات هم در محله جوبر منهدم شد که 12 تروریست هم طی آن به هلاکت رسیدند.

بازگشت امنیت و ثبات به روستاهای حومه شرقی حمص و انهدام یک انبار سلاح

یک منبع سوری اعلام کرد نیروهای ارتش، امنیت و ثبات را به روستاهای مشيرفه، ومسعده،مسيعيد وخطاب واصمد وأم حارتين شرقی و غربی در حمص و حومه آن بازگرداندند و طی آن چندین تروریست را به هلاکت رساندند که برخی آنها سعودی و اماراتی بودند.

منابع سوری همچنین از انهدام یک انبار سلاح و مهمات در نزدیکی مرکز فرهنگی تلبیسه، هلاکت شماری از تروریستها در الرستن، الغجر، تسنین، کیسین، الحوله، تلبیسه و الغنطو در حومه حمص خبر دادند.

کشته شدن چندین تروریست در عملیات ارتش سوریه در روستای الحصن که برخی از آنها سعودی و اماراتی هستند، مقابله نیروهای ارتش با تلاش یک گروه تروریستی برای حمله به ایست نظامی در اطراف روستای جبورین و انهدام یک توپ ضد هوایی، انهدام مقرهای تروریستها در محله های باب هود، القصور و جوره الشیاح حمص، کشف چند تونل و بمب دست ساز و همچنین پلاکهای تقلبی خودرو و پرچمهای جبهه النصره هنگام عملیات بازرسی در روستاهای خطاب واصحمد و مشیرفه و هلاکت شماری از تروریستها در محله های حومه حمص از دیگر تحولات مربوط به سوریه است.

منابع سوری همچنین از هلاکت دو تروریست انتحاری که کمربند انفجاری به خود بسته بودند در روستای البرغوثیه، زخمی شدن دو شهروند سوری در حلمه موشکی تروریستها به روستای المسعودیه، خنثی شدن نفوذ تروریستها به مناطق امن و انهدام چندین سکوی پرتاب موشک آنها در حلب و هلاکت هفت تروریست در محله المرجه روستای عسان، کشته شدن شماری از تروریستهای جبهه النصره و انهدام تیربارهای سنگین و مقرهای آنها در حومه ادلب، تلفات سنگین تروریستها در دیرالزور، کشته شدن یک شهروند سوری در حمله خمپاره ای به محله القصور دیرالزور، انهدام مقر آنچه هیئت شرعی جبهه النصره خوانده می شود، و مقادیر زیادی سلاح متعلق به آنها در دیرالزور، انهدام یک بیمارستان میدانی تروریستها، زخمی شدن دو شهروند سوری در حمله خمپاره ای تروریستها به مناطق مسکونی الحجاز و المرجه و میدان جرج خوری دمشق خبر دادند.

کد خبر 2136557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha