۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۲:۳۶

رحمانی فضلی اعلام کرد:

ایران مرجع و ملجا شده است/ تاسیس صندوق سرمایه گذاری مردمی

ایران مرجع و ملجا شده است/ تاسیس صندوق سرمایه گذاری مردمی

ساری- خبرگزاری مهر: وزیر کشور گفت: وضع کشور در سی و چهار سال گذشته با همه موفقیت هایی که داشتیم سبب شده تا ایران اکنون ملجا و مرجع باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم معارفه بیست و یکمین استاندار مازندران در سالن اجتماعات استانداری افزود: درست است که تحریم ها را شاهدیم اما این امر نشان دهنده قوت، پویایی و استقامت کشور است.

وی اظهار داشت: با اینکه فشارها در اوج است ولی تحریم آخرین اقدام است و هیچ اقدام دیگری متصور نیست.

وی با بیان اینکه راه عبور از تحریم و استقامت در برابر آن برای کشور مشخص شده است، عنوان کرد: انشاءالله با سربلندی این مرحله را نیز پشت سر خواهیم گذاشت.

رحمانی فضلی تصریح کرد: باید با اقتصاد نفتی خداحافظی کنیم و شاید دیگر توان آن را نداشته باشیم که روزی دو میلیون بشکه نفت صادر کنیم.

وی میزان هزینه جاری کشور را 120 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در شرایط مطلوب نیز امکان وابستگی به نفت را نداریم و باید اقتصاد مردمی و تولیدی با رویکرد صادراتی را مدنظر قرار دهیم.

وزیر کشور با اشاره به مسائل فراروی حوزه تولید گفت: هزینه های ما زیاد است و باید مصرف را اقتصادی کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: بیش از 600 هزار میلیارد تومان نقدینگی دست مردم است و دو تا سه برابر آن نیز سرمایه‌هایی است که قابلیت تبدیل دارد.

وی با تاکید بر اصلاح سیستم بانکی پیشنهاد داد یک صندوق حمایت از سرمایه گذاری مردمی ایجاد شود تا بخشی از درآمدهای مردم در این صندوق واریز شود.

وزیر کشور با بیان اینکه سالانه هزار و 800 میلیارد تومان یارانه در مازندران پرداخت می شود عنوان کرد: همه این مبالغ مصرف می شود در حالیکه بودجه عمرانی استان سالانه بیش از 300 میلیارد تومان است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه بخش افزایش 38 درصدی مبلغ یارانه مطرح و در دست بررسی است، گفت: باید به تولید توجه اساسی شود.

وی با اشاره به قابلیت های مازندران عنوان کرد: مازندران باید معین چند استان کشور باشد.

وزیر کشور با اشاره به توانمندی مازندران در بخش کشاورزی یادآور شد: راندمان کشاورزی استان باید دو تا سه برابر شده و صنایع مرتبط آن باید تقویت شود.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مازندران اولین استانی بود که وضعیت استانداری آن تعیین و تکلیف شد، تصریح کرد: با تعاملی که با نمایندگان مجلس صورت گرفت، برای این سمت سه نفر معرفی شد که دو نفر در فرآیند بررسی صلاحیت ها انصراف داده و کناره گیری کردند و در نهایت فلاح به عنوان استاندار انتخاب شد.

کد خبر 2136605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha