۲۵ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۰۶

راه اندازی سیستم تشخیص اعتیاد در سامانه های مسافربری

راه اندازی سیستم تشخیص اعتیاد در سامانه های مسافربری

پژوهشگران دانشگاه صنعتی خواجه نصیر روشی را برای تست اعتیاد رانندگان ارائه کردند که به عنوان فیلتر می‌تواند در سامانه‌های مسافربری برای صلاحیت رانندگان به کار رود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا آشوری- از محققان این سیستم در مراسم رونمایی از تجهیزات شبیه ساز رانندگی اتوبوس با اشاره به جزئیات سیستم شبیه سازی تشخیص خواب آلودگی رانندگان افزود: در سیستم شبیه سازی شده از رانندگانی که مسافت طولانی را طی کردند و مجددا به تهران باز می‌گردند آزمایش گرفته می شود.

وی با بیان اینکه در این تست‌ها علایم حیاتی از طریق امواج مغزی، وضعیت ظاهری و فیزیکی رانندگان و نحوه تعامل با ادوات کنترلی شبیه ساز مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: کلیه بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری این سیستم در دانشگاه خواجه نصیر طراحی شده است.

آشوری یکی از دستاوردهای این پروژه را بررسی اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان دانست و یادآور شد: این دستاورد به مسئولان کمک خواهد کرد تا صلاحیت رانندگان را مورد ارزیابی قرار دهد.

وی با اشاره به روش‌های موجود برای تست اعتیاد رانندگان، خاطر نشان کرد: افراد راهکارهایی برای دور زدن این روش‌ها دارند از این رو نمی‌توان به راحتی صلاحیت رانندگان را سنجش کرد ولی در سیستم شبیه سازی شده امکان دور زدن آن وجود ندارد.

آشوری ادامه داد: این سیستم می‌تواند در سامانه‌های مسافربری مورد استفاده قرار گیرد که در حال حاضر برخی از شرکت‌های مسافربری از این سیستم استقبال کردند.     

کد خبر 2136712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha