۳ مهر ۱۳۹۲، ۸:۵۸

آغاز سال آبی جدید/ مهار 20میلیاردمترمکعب آب در مخازن سدها

آغاز سال آبی جدید/ مهار 20میلیاردمترمکعب آب در مخازن سدها

سال آبی گذشته در حالی اول مهرماه به اتمام رسید که حدود 60 درصد از ظرفیت آبگیری سدها خالی ماند؛ با این حال، هم اکنون نزدیک به 20 میلیاردمترمکعب آب در مخان سدها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، در سال آبی گذشته تا آخرین روزها (سال آبی از ابتدای مهرماه آغاز می شود) 41.1 درصد از حجم مخازن سدهای کشور از آب پُر بوده ضمن اینکه مجموع ظرفيت مخازن سدهاي كشور در حال حاضر 47 ميليارد مترمكعب اعلام شده است.

حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور از ابتدای مهرماه 91 تا آخرین روزهای سال آبی گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال آبی قبل تر از آن 4 درصد افزايش یافته است. از سویی، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور هم اکنون 19 ميليارد و 700 ميليون مترمکعب به ثبت رسیده که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته معادل چهار درصد افزايش نشان می دهد.

بر پایه این گزارش، حجم آب موجود در مخازن سدهای کشور در زمان مشابه سال آبی 90 حدود 18 ميليارد و 900 ميليون مترمكعب گزارش شده بود. از سویی حجم آب ورودي به مخازن سدهای کشور نيز از ابتداي سال آبي گذشته تا آخرین روزها با 2 درصد كاهش در مقایسه با سال آبی گذشته به 34 ميليارد مترمکعب رسیده است.

این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته 34 ميليارد و 700 ميليون مترمکعب گزارش شده بود. میزان حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز در سال آبي گذشته 32 ميليارد و 500 ميليون مترمکعب بوده در حالی که آب خروجی از سدهای کشور در مدت مشابه سال آبي قبل از آن به ميزان 33 ميليارد و 900 ميليون مترمکعب بود.

کد خبر 2136940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha